دانلود رایگان

ساخت وبلاگ

پوشک بچه

در همين چند مشت پنبه، يک دنيا راز پنهان شده است. کافيست بازش کنيد تا به توانايي مادرانه‌ تان شک کنيد يا به‌خاطر اينکه فرزندتان درست و به‌موقع آن را کثيف مي‌کند به موفقيت‌آميز بودن تلاش‌هاي‌تان در مراقبت از او افتخار کنيد. شايد براي کساني که تجربه شما را پشت سر نگذاشته‌اند، پوشک بچه تنها يک عنصر پر از آلودگي و کثيف در خانه باشد که بايد زود به‌ زود از شرش خلاص شويد.اما براي شما که از اوضاع مزاجي گرفته تا سلامت سيستم ايمني بدن فرزندتان را با آن کنترل مي‌کنيد، يک پوشک باارزش‌ تر از اين حرف‌ هاست. اگر تازه به گروه مادرها وارد شده‌ ايد يا اينکه قصد مادر شدن داريد،‌ اين مطلب را از دست ندهيد. در اين مطلب قرار است همه آنچه بايد در مورد پوشک بچه بدانيد را با شما در ميان بگذاريم.

چقدر بس است؟

بچه‌ها براي تخليه روده‌هاي‌شان از قانون يکساني پيروي نمي‌کنند. بعضي‌هاي‌شان بعد از هر وعده مدفوع را در پوشک‌شان تخليه مي‌کنند و بعضي ديگر تنها يک يا دو بار در هفته اين رد پا را در پوشک‌شان باقي مي‌گذارند. اما آنچه اهميت دارد، ميزان دفعات تخليه روده‌ها نيست بلکه نرم و طبيعي بودن حالت آن است.نوزادان تازه متولد شده‌اي که از شير مادر تغذيه مي‌کنند، بعد از هر بار شير خوردن، يعني حدود شش تا ?? بار در روز، مدفوع‌شان را تخليه مي‌کنند اما بعد از گذشتن سه تا شش هفته بعد از تولد، سرعت دفع نوزادان کمتر مي‌شود.

چه رنگي باشد؟

مدفوع نوزادان در روزهاي اول به رنگ سبز بسيار تيره و نزديک به سياه است. وقتي نوزاد شما دو تا چهار روزه مي‌شود، مدفوعش روشن‌تر و کمتر چسبناک به نظر مي‌رسد. اين تغيير رنگ به شما مي‌گويد که نوزادتان در هضم شير مادر تواناتر شده است. نوزاداني که شير مادر مي‌خورند، مدفوعي زرد يا تا اندازه‌اي سبز دارند.

چه شکلي باشد؟

مدفوع نوزادهايي که شير مادر مي‌خورند به حالت کرمي روي پوشک ديده مي‌شود که بويش هم چندان بد نيست. البته يادتان نرود که حتي نرمي و سفتي مدفوع و شکل و رنگش تا اندازه زيادي بستگي به تغذيه مادر دارد و اگر تغييراتي در پوشک نوزادتان مشاهده کرديد اما علائم ديگري را در رفتار و حالاتش نديديد، دليلي براي نگراني وجود ندارد.

مدفوع طبيعي نوزادان نه سفت است و نه خشک. پس اگر بعد از باز کردن پوشکش با مدفوعي سفت و خشک روبه‌رو شديد، بدانيد که بسياري از گريه‌هايش به‌خاطر يبوست است و براي به سامان شدن وضعيتش بايد از يک متخصص کمک بگيريد.

جامد يا مايع؟

اسهال نوزادان بسيار آبکي است و به نظر مي‌رسد بيشتر از آب تشکيل شده باشد تا مواد جامد. رنگ آن مي‌تواند همان زرد يا سبز باشد يا اينکه قهوه‌اي به نظر برسد. اين مدفوع مايع گاهي از پوشک نوزاد به بيرون نفوذ مي‌کند و گاهي آنقدر در پوشک سر مي‌خورد که همه نقاطش را آغشته مي‌کند.

چرا شل مي‌ شود؟

اسهال مي‌تواند نشانه ابتلا به برخي عفونت‌ها يا آلرژي باشد و اگر تنها چند روز ادامه پيدا کند، به از دست رفتن آب مورد نياز بدن نوزاد ختم مي‌شود و جانش را به خطر مي‌اندازد. پس اگر حتي سه، چهار بار متوالي در پوشکش چنين نشانه‌اي را مشاهده کرديد، فورا با پزشکش تماس بگيريد. البته اگر در اسهال فرزندتان رگه‌هاي خوني مشاهده کرديد هم بايد فورا با پزشک تماس بگيريد.

چرا سفت مي‌شود؟

اگر مدفوع نوزادتان حسابي سفت است يا شبيه سنگ‌ريزه در پوشکش ديده مي‌شود، احتمالا به يبوست مبتلاست. يکي، دو بار ديدن چنين نشانه‌اي در پوشک نبايد شما را نگران کند اما اگر تکرار شد يا در آن خون مشاهده کرديد، حتما بايد با پزشکش تماس بگيريد.

پوشک خوني يعني چه؟

تغيير رنگ مدفوع کودک‌تان به رنگ قرمز روشن، ممکن است به دلايل مختلفي اتفاق افتاده باشد. اما اگر خون قرمز روشن را روي پوشکش مشاهده کرديد يا اينکه رگه‌اي از خون را در مدفوع طبيعي‌ اش ديديد، فورا پزشک را در جريان بگذاريد، چراکه ممکن است به پروتئين شير حساسيت داشته باشد يا اينکه دچار بواسير خفيفي شده باشد.

اگر هم اسهال همراه با خون قرمز را مشاهده کرديد، باز هم موضوع را جدي بگيريد چراکه ممکن است کودک‌تان در خطر مبتلا شدن به يک عفونت باکتريايي قرار گرفته باشد. اگر هم مدفوع کودک‌تان کاملا خوني و مثل ژله توت فرنگي بود، نبايد احتمال مبتلا شدن به يک مشکل شديد روده را ناديده بگيريد.

چرا رنگش مي‌پرد؟

مدفوع رنگ پريده و گچي مي‌تواند از اختلالات کبدي يا مشکلات ديگر خبر دهد، پس اگر آن را به شکلي تکراري در پوشک فرزندتان ديديد، باز هم پزشکش را در جريان بگذاريد.

چه جنسي باشد؟

تصور نکنيد استفاده از پوشک‌ هاي پارچه‌ اي بهتر از پوشک‌ هاي يکبار مصرف است، چرا که پارچه به اندازه پوشک‌هاي مدرن امروز نمي‌تواند رطوبت را جذب کند و پوشک خيس و کثيف خيلي زود پاي کودک را آزرده کرده و مي‌سوزاند.

پوشکي بلند و با رويه کتان را براي نوزادتان انتخاب کنيد تا هم ادرار از پوشکش به بيرون درز نکند و هم به‌خاطر جنسش امکان تبادل هوا به بيرون را دا

 

شته باشد و باعث ايجاد حساسيت پوشک نشود. گذشته از اين پوشک‌هايي که پنبه‌هاي‌شان گلوله‌گلوله و جدا از هم به نظر مي‌رسند، عطر دارند و چسب‌هاي‌شان به سختي باز مي‌شود را براي فرزندتان انتخاب نکنيد.

چطور پوشک بچه را تعويض کنيم؟

قبل از تعويض پوشک نوزادتان جايي مناسب را براي اين کار انتخاب کنيد. تخت‌هاي نوزادي که پايين‌شان ميز تعويض دارند، بهترين گزينه براي شما هستند. با کمک اين ميزها در حالت ايستاده و مسلط به وضعيت کودک مي‌توانيد تعويض را انجام دهيد.

قبل از فراگيري نحوه تعويض پوشک، بايد خود پوشک، کيسه براي انداختن پوشک کثيف، دستمال مربوط و کرم ضدالتهاب و سوختگي پوست را کنار دست‌تان بگذاريد تا براي تکميل روند تعويض پوشک مجبور به رها کردن نوزاد نشويد.

چطور بچه را آرام کنيم؟

هنگام تعويض پوشک، دست‌تان را روي بدن کودک بگذاريد و او را نگه داريد. اگر نوزادتان با تکان خوردن‌هايش کار را براي شما سخت مي‌کند، مي‌توانيد از چند اسباب بازي کوچک که مي‌تواند آن ها را در دست‌هايش بگيرد براي سرگرم کردن او استفاده کنيد. شايد خواندن لالايي‌اي که دوست دارد و چند آواز آرامش‌ بخش هم در اين شرايط بتواند به آرامش کودک‌تان کمک بيشتري کند.

چرا حساس مي‌ شود؟

حساسيت نشان دادن به پوشک به معناي لزوم استفاده از پوشک‌هاي خارجي معروفي که چند برابر پوشک‌هاي داخلي قيمت دارند نيست. شايد قيمت ارزان برخي پوشک‌ها در بازار توجه شما را جلب کند، اما بسياري از پوشک‌هاي ارزان قيمت خيلي زود نم پس مي‌دهند و کار شما را براي تعويض و نظافت نوزاد چند برابر مي‌کنند.

اين روزها بازار پوشک  در ايران داغ است و از آنجا که مولفيکس کارخانه‌اي هم در ايران تاسيس کرده، پوشک‌هايي که کيفيتي مشابه پوشک‌هاي توليد ترکيه‌اش دارند را با قيمتي بسيار کمتر در ايران عرضه مي‌کند. پوشک مامي  اصل آلمان هم گزينه ي بسيار مناسب و با کيفيتيست اما قيمت نسبتا بالايي دارد. پوشک ببم نيز از انتخاب هاي ايرانيست و از کيفيت قابل قبولي برخوردار است.

چرا مي‌ سوزد؟

سوختگي پا  يا جوش پوشک يکي از عارضه‌هاي رايج پوشک بستن است. گفتيم که قرار نيست براي هر بار ادرار او را عوض کنيد اما بچه‌ها بعد از هر مدفوع بايد فورا تعويض شوند اما گذشته از جنس پوشک و مدت تعويض آن؛ اسهال کودک، داشتن يک بيماري عفوني يا مصرف آنتي‌بيوتيک توسط مادر يا کودک مي‌تواند زمينه سوختگي را فراهم کند.

چطور سوختگي جاي پوشک بچه را درمان کنيم؟

براي درمان سوختگي پاي نوزادان پمادهاي مختلف از برندهاي مختلفي توصيه مي‌شود اما يکي از مقرون‌به‌صرفه‌ترين پمادهايي که التهاب پاي اغلب نوزادها را آرام مي‌کند، پماد کالندولاست که به راحتي در اغلب داروخانه‌ها پيدا مي‌شود. اگر سوختگي پاي کودک‌تان بعد از دو، سه روز خوب نشد يا به تاول و زخم‌هاي چرکي تغيير شکل داد، فورا پزشکش را در جريان بگذاريد.

با شب‌ها چه کنيم؟

حتي اگر کودک‌تان خواب است، قبل از خاموش کردن چراغ‌ها پوشکش را عوض کنيد تا بتوانيد دو، سه ساعتي با خيال راحت بخوابيد و براي چک کردن وضعيت کودک و عوض کردن دوباره‌اش بيدار شويد. براي جلوگيري از پخش شدن بوي بد پوشک بچه ، پوشک کثيف را فورا ببنديد و در کيسه‌اي در بسته در کيسه زباله بيندازيد و هر روز کيسه زباله‌تان را خالي کنيد.

چطور پاکش کنيم؟

به آرامي قوزک‌ هاي نوزاد را بگيريد و او را بلند کنيد تا بتوانيد پشتش را تميز کنيد. نيازي نيست که بعد از هر بار ادرار نوزاد او را با آب و صابون بشوييد و مي‌ توانيد اين کار را دو، سه دفعه در ميان انجام دهيد و باقي دفعات از دستمال مرطوب کمک بگيريد. اما مراقب باشيد دستمال مرطوبي که استفاده مي‌کنيد عطردار و حساسيت‌زا نباشد.

اگر نوزاد دختر داريد، براي پاک کردنش دستمال را از جلو به عقب بکشيد تا آلودگي‌ ها از دهانه مقعد به نقاط ديگر نيايند و زمينه مبتلا شدنش به عفونت را فراهم نکنند.

پسرها را چطور پوشک کنيم؟

موقع بستن پوشک بچه پسرتان، سر آلت تناسلي‌ اش را به سمت پايين قرار دهيد تا ادرارش از پوشک بيرون نريزد.

در فاصله تعويض هم مي‌توانيد پارچه‌ اي روي آلت تناسلي‌ اش بيندازيد تا در صورت ناگهاني ادرار کردن، زحمت شما براي نظافت خانه را بيشتر نکند. هنگام تميز‌کردن هم آلت تناسلي نوزادان پسر را با دستمال مرطوب کاملا پاک کنيد .

کي  با پوشک خداحافظي کنيم؟

باز کردن پوشک بچه براي آموزش دستشويي رفتن به او اولين راهي است که به فکر مادران مي‌رسد. اما واقعيت اين است که هيچ کودکي تنها به‌خاطر نداشتن پوشک مجبور به استفاده از دستشويي نمي‌شود.

اولين پيش‌نياز براي رسيدن به اين مرحله، توانمند شدن مثانه کودک براي کنترل ادرار و خارج کردن آن در زمان مناسب است و داشتن چنين انتظاري از کودک قبل از ?? ماهگي چندان منطقي نيست.

بعد از ?? ماهگي چه کنيم؟

بعد از رسيدن کودک به اين سن بايد بهترين زمان را براي گرفتن بچه از پوشک انتخاب

 

کنيد. مراقب باشيد کودک‌تان در شروع اين آموزش‌ها دچار اسهال يا يبوست نشده باشد. مناسب‌ترين زمان، روزي است که کودک شما بتواند پر بودن مثانه را درک کند. بعد از رسيدن به اين روز، وقت آموزش و تشويق است.

کودک‌تان بايد شيوه استفاده از توالت را ياد بگيرد و براي هر تلاشي که در اين مورد مي‌کند، تشويق و تحسين شود اما بديهي است که نبايد اجازه دهيد استفاده از توالت به درگيري آزاردهنده‌اي ميان شما و فرزندتان تبديل شود.

اگر او بعد از طي کردن اين مراحل باز هم مقاومت کرد، مي‌توانيد آرام‌آرام به او القا کنيد که بزرگترها به جاي استفاده از پوشک سراغ توالت مي‌روند اما هرگز براي راضي کردنش از تحقير و سرزنش کمک نگيريد.

از چه کسي کمک بگيريم؟

اگر کودک‌تان به ?? ماهگي نزديک شده، بد نيست قبل از باز کردن پوشکش کتاب «آموزش دستشويي رفتن به کودکان»، نوشته مگ زوبيک که در بسياري از داروخانه‌ها هم قابل تهيه است را بخوانيد. اگر مطمئن شديد که کودک‌تان توانايي جسمي و رواني دستشويي رفتن را پيدا کرده و با اينکه چند دقيقه‌اي روي لگن بنشيند مشکلي ندارد، براي آماده‌تر شدنش از عروسک‌ها کمک بگيريد. عروسک‌هايي که ادرار مي‌کنند بهترين دوستان و آموزش‌ ياران کودک در اين روزها خواهند بود.

چرا عقب‌گرد مي‌کنند؟

اگر کودک‌تان روزهاي اول همکاري خوبي با شما کرد و بعد از چند روز دوباره ادرارش را روي فرش خانه‌تان ريخت، تعجب نکنيد. شايد کودک‌تان به چند روز استراحت براي کسب آمادگي کافي نياز داشته باشد.

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : خرید,پوشک,بچه, نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 190 تاريخ : دوشنبه 26 آذر 1397 ساعت: 19:23

آموزش رایگان اسکچاپ
به جرات میتونیم بگیم بهترین جایی که میتونی برای آموزش اسکچاپ انتخاب کنی سایتی به نام طراح شید است. باور نمیکنی؟ پس پیشنهاد میکنم روی این لینک کلیک کنی و زندگیتو متحول کنی! آماده ای؟

حتما از خودت میپرسی چرا؟ چون طراح شید تنها پایگاه آموزش اسکچاپ ای که داره به صورت خیلی تخصصی این نرم افزار مدلسازی رو توی ایران جا میندازه و خوبه که بدونید که قابلیت های اسکچاپ بی حد و مرزه و شاید بشه گفت تو ایران 20% قدرت این نرم افزار اورده شده اما طراح شید روز به روز داره این رقمو میبره بالاتر تا طراحان عزیز ما بفهمند تا الان از چه نعمتی استفاده نمیکردند. از همه جالبتر اینه که همه ی این آموزش ها رایگانه. پس سریع به جمع ما بیا تا روز به روز قوی تر از همیشه بشیم و این مسیر رو انقدر طی کنیم که همه ی دنیای اطرافمون رو خودمون با ذهن خلاقمون بتونیم بسازیم.

یکی از نیازهای بنیادین و اساسی انسان ها در طول تاریخ، نیازی به نام مسکن بوده است که از جهات مختلف دارای اهمیت ویژه ای می باشد. در طول تکامل تمدن بشری، انسان ها توانسته اند؛ سطح کیفیت خانه ها و ابنیه مورد استفاده خود را با استفاده از علوم و فناوری های گوناگون ارتقا بخشیده و مسکن را از مفهوم اولیه که در دنیای اولیه داشته است، به میزان بسیار زیادی جدا نمایند.

چرا بایستی نسبت به کسب آموزش طراحی اسکچاپ (Sketchup)  اقدام نماییم؟

اسکچاپ (Sketchup) به عنوان نرم ‌افزاری بسیار ساده و مورد استفاده در سه بعدی ‌سازی به ویژه در رشته معماری محسوب می شود. البته شایان ذکر است که نرم ‌افزار اسکچاپ در حوزه های مربوط به مهندسی راه و ساختمان، مهندسی مکانیک، و همچنین طراحی بازی ‌های کامپیوتری کاربرد زیادی دارد.

به طور کلی ویژگی ها و قابلیت های پیش‌ بینی شده در اسکچاپ، سبب شده است که بسیاری از کاربران و طراحان در ابعاد مختلف کاری از جمله غرفه سازی، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی صنعتی و غیره از نرم افزار اسکچاپ استفاده نمایند.

به دلیل نقطه قوتی که نرم افزار اسکچاپ در طراحی های مربوط به رشته معماری دارا می باشد؛ بسیاری از معماران به منظور طراحی ایده های معماری مد نظرشان در محیط نرم افزاری، اقدام به فراگیری و استفاده از نرم افزار اسکچاپ می نمایند. همچنین به دلیل اهمیت نرم افزار اسکچاپ در رشته معماری و رشته های دیگر، بازار کار نسبتا مناسبی پیرامون طراحان اسکچاپ وجود دارد و برخورداری از تخصص طراحی اسکچاپ، این امتیاز را برای متخصصان این نرم افزار به وجود می آورد که؛ از رزومه بسیار قدرتمندی برای استخدام در شرکت های کوچک و بزرگ برخوردار باشند.

آمارها مبین این موضوع می باشند که استفاده از نرم افزار اسکچاپ در سالیان اخیر در سراسر جهان رشد روز افزونی داشته است و می توان این نرم افزار را یک نرم افزار فراگیر و بسیار کاربردی در رشته معماری و سایر رشته هایی که نام برده ایم، قلمداد می نمود.

پاسخی به سوالات متداول کاربران پیرامون دریافت آموزش طراحی اسکچاپ

  1. هزینه های خرید پکیج های ویدویی و pdf آموزش طراحی اسکچاپ در مجموعه طراح شید به چه میزان است؟

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه بزرگ طراح شید، از انواع پکیج های ویدویی و pdf آموزش طراحی اسکچاپ مجموعه طراح شید بازدید نموده و از قیمت های این پکیج ها اطلاع کسب نمایید. همچنین؛ از تخفیف های مقطعی پکیج های ویدویی و pdf آموزش طراحی اسکچاپ و دیگر آموزش ها غافل نشوید.

  1. با دریافت آموزش طراحی اسکچاپ، می توانم برای خودم درآمد زایی داشته باشم؟

بله. قطعا کسب و کارهای بزرگی به دنبال طراح اسکچاپ برای اجراسازی طرح های معماری و دیگر حوزه های فعالیتی شان می باشند که به طراحان اسکچاپ، حقوق های مناسبی می پردازند. کافیست از تخصص طراحی اسکچاپ با استفاده از شیوه های مدرن برخوردار باشید.

 

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : آموزش,رایگان,اسکچاپ, نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 177 تاريخ : يکشنبه 25 آذر 1397 ساعت: 0:08

اگر به سال هاي اواسط دهه هفتاد شمسي بازگرديد، با دوراني مواجه مي‌شويد که بسياري از مردمان کشورمان از خودروهاي قديمي خود به ستوه آمده بودند و به دنبال فرصتي براي تعويض خودرو خود با نمونه اي مدرن تر و کم دردسرتر بودند. اين آرزو از ابتداي دهه هشتاد شمسي و در لواي طرح تعويض خودروهاي فرسوده به طور نسبي به حقيقت پيوست و بسياري از مردم با تحويل دادن خودروهاي کهنه خود همانند پيکان، رنو ?، پژو ???، ب ام و ???، مرسدس بنز ???E، ميتسوبيشي گالانت، تويوتا کارينا، لندروور، آريا، شورولت رويال و شورولت نوا خودرويي نو همانند پژو RD و يا پرايد تحويل گرفتند.

 با اين که از نظر بسياري از مردم خودروهاي جديد از نظر دوام و اصالت با خودروهاي قبلي قابل قياس نبودند، اما عواملي همچون مصرف سوخت کمتر و نبود دردسرهايي همانند دشواري تعميرات، کمبود قطعات و هزينه بالاي نگهداري سبب شد تا بسياري نسبت به جايگزيني انجام گرفته احساس رضايت داشته باشند. موج گراني خودرو پس از رشد بي سابقه قيمت ارزهاي خارجي و برهم خوردن ثبات نسبي در اواخر دهه هشتاد شمسي بود که بازار خودرو را برهم زد. پرايدي که مردم ما سال ها به قيمت 6 و 7 ميليون توماني آن عادت کرده بودند به يکباره به مرز 20 ميليون تومان رسيد و به تبع آن ساير خودروها نيز رشد قيمت قابل توجهي را تجربه کردند. علاوه بر اين واردات خودرو نيز از اواسط دهه هشتاد رونق گرفته بود و سيلي از خودروهاي مدرن و به روز اروپايي و آسيايي راهي ايران شده بودند. تنوع ايجاد شده در سال هاي اخير و با ظهور خودروهاي ناشناخته چيني در بازار ايران دوچندان شد. با اين حال برخي اتفاقات در سال هاي اخير سبب شدند تا بسياري به گذشته خود بازگردند و از خير خريد خودروهاي صفر کيلومتر و مدرن بگذرند. يکي از اين عوامل تنوع طلبي در عين نبود سرمايه کافي بود. خيلي از خودرو دوستان سرمايه خريد يک ب ام و و يا بنز مدرن را ندارند و در عين حال از سوار شدن بر خودروهاي مونتاژ داخل همانند پرايد، پژو 206 و خانواده 405 و سمند و خودروهاي چيني خسته شده اند و به دليل نياز به تجربه يک تنوع، علاقه دارند تا خودروهايي با برندهاي بنام اما ماشين نيمه کلاسيک را خريداري کنند.

 

عوامل ديگري همانند تب کلاسيک بازي و گسترش آن در شبکه هاي اجتماعي (که بيشتر مخرب است تا سازنده) و ارزشمند شدن خودروهاي قديمي به ايجاد چنين وضعي کمک کردند. اشرافيت انگليسي و ايتاليايي و دردسرهاي آن بيشتر خودروهاي ايتاليايي ارزان قيمتي که به ايران راه يافتند امروزه ديگر به مراکز اسقاط خودروهاي فرسوده سپرده شده اند. علت اصلي اين اتفاق تقريباً ناگوار اما دردسرهايي است که نگهداري از اين خودروها براي مالکان غير حرفه اي و کم حوصله درپي خواهند داشت. بيشتر آلفارومئوها (از آلفاسود ارزان قيمت تا مونترئال و ولوچه گرانقيمت) و لانچياها (از بتا تا مونته کارلو و فولويا) به دليل پيچيدگي هاي فني و حساس بودن نسبت به نوع رانندگي به راحتي دچار خرابي مي‌شدند و همين امر سبب شد تا تعداد کمي از آن ها به دست ما برسد و ميراثي کم رونق از برندهاي مشهور اين کشور در دست باشد. با اين حال هنوز هم يافتن برخي از اين خودروها با قيمت نسبتاً مناسب چندان دشوار نيست.

 

 شايد اگر از خير نام هاي اسپرتي همانند لانچيا و آلفارومئو بگذريم، بهتر باشد تا به سراغ برند مردمي ايتاليا يعني فيات برويم. فيات با آن که پرستيژ و جذابيت هاي آلفا و لانچيا را ندارد و از نظر عملکرد فني نيز به پاي نام هاي شهير ايتاليايي نمي‌رسد، اما محصولاتي ساده تر و کاربردي تر را به بازار عرضه کرده است که هنوز هم تعداد اندکي از آن ها در معابر شهرهاي کشورمان در تردد هستند. فيات 131 و 132 مهمترين خودروهايي بودند که در دهه پنجاه شمسي با برند فيات به ايران وارد شدند و امروزه نيز تعداد اندکي از آن ها در وضعيتي مناسب هنوز هم زنده مانده اند. اين دو برادر شبيه به هم از نظر فني دشواري هاي برادران گران قيمت و لوکس تر خود را ندارند و از طرفي به اندازه امثال لانچيا نيز حساس به پوسيدگي و فشارهاي راننده نيستند. به همين دليل شايد بتوان اين دو را برترين گزينه هاي ايتاليايي براي سوار شدن به عنوان خودرو روزمره دانست. هنوز هم يافتن يک نمونه معمولي از اين دو خودرو با قيمتي زير 10 ميليون تومان ممکن است. علاوه بر اين به دليل حجم بالاي اسقاط، عدم رونق دلالي و مواردي از اين دست از نظر قطعات نيز وضعيت اين دو خودرو قابل قبول است و با اندکي جستجو نهايتاً آنچه نياز داريد خواهيد يافت. خودروهاي انگليسي وضعيتي به مراتب بدتر از خودروهاي ايتاليايي دارند. بيشتر بريتانيايي هاي وارد شده به ايران خودروهايي با حال و هواي لوکس بوده اند و به همين دليل قيمت امروز آن ها معمولاً سرسام آور است و براي مثال يافتن يک جگوار XJ با قيمت زير 50 ميليون تومان بسيار نادر است. علاوه بر اين خودروهاي انگليسي نيز همانند برادران ايتاليايي خود از نظر تعمير و نگهداري دشواري هايي دارند که سبب شده بيشتر تعميرکاران قديمي نيز از دست آن ها به ستوه بيايند و تعميرگاه هاي جديد نيز از پس تعميرات آن ها برنيايند. با اين اوصاف بيشتر خودروهاي مشهور انگليسي همانند ترايمف، ام جي، جنسن و جگوار از ليست ما خارج مي‌شوند. شايد بتوان تنها انگليسي هاي مجاز به ورود به ليست ما را هيلمن اونجر و پيکان دانست.

 

 

با اين که پيکان خودرويي ايراني است، اما در نمونه هاي قديمي (سال هاي پيش از 1359) ظاهري کلاسيک و با اصالت انگليسي دارد که به آن جذابيت خاصي داده است. همانگونه که در مطالب پيشين به اين موضوع پرداختيم، امروزه تب شديد پيکان بازي و محبوبيت روز افزون اين خودرو نيز به کلاسيک شدن آن کمک کرده است. متاسفانه در آينده نه چندان دور شاهد افزايش بي سابقه و غير منطقي افزايش قيمت اين خودرو خواهيم بود، با اين حال تا دير نشده هنوز هم يافتن يک پيکان بسيار عالي با قيمتي در حدود 10 تا 20 ميليون تومان ممکن است. خصوصاً با انبوهي از قطعات فني و دانش فني کامل تعميرکاران ايراني و سادگي تعميرات اين خودرو، حداقل از نظر فني مشکلي نخواهيد داشت و شايد در برخي موارد تزئيني براي خودرو خود به مشکل بربخوريد. در کنار اين مورد اما بايد به هيلمن اونجر نيز اشاره کنيم. خودرويي که مورد بي مهري مالکان قرار گرفت و بيشتر نمونه هاي آن اوراق و اسقاط شدند و امروزه تعداد کمي از آن ها باقي مانده است. با اين حال هيلمن يک خودرو کامپکت دوست داشتني و کم دردسر است که نمونه کوپه آن نيز مي‌تواند گزينه اي مناسب براي کلاسيک بازي ارزان قيمت باشد. اگر خوش شانس باشيد يک هيلمن اونجر تميز را با قيمت در حد و اندازه هاي پيکان خواهيد يافت. ميني نيز به دليل اسقاط گسترده و تب خاصي که امروزه در ميان کلاسيک بازها رايج شده، در ليست ما قابليت ذکر ندارد چرا که از نظر قيمت و قطعات وضعيت مناسبي ندارد. داستان دور و دراز ب ام و بازي ايرانيان ب ام و به طور جدي از دهه چهل شمسي به بازار ايران راه يافت و در ابتداي دهه پنجاه با خودروهايي همانند 3000 کوپه (کد E9) و سري موفق 2002 توانست خود را به عنوان خودرسازي اسپرت ساز در ميان ايرانيان جا کند. ورود انبوه ب ام و اما در دهه پنجاه و با خودروهاي 2002، نسل اول سري 3 (E21) و نسل اول سري 5 (E12) اوج گرفت.

 

همين امر سبب شده تا به امروز تعداد زيادي از اين خودروها در خيابان هاي ايران دوام بياورند. 2002 ها از همه بدشانس تر بودند و به خاطر هندلينگ عالي و ظاهر جذابشان مورد بي مهري خودرو دوستان قرار گرفتند و بيشتر آن ها در تصادف هاي ناگوار و مسابقات پيست (ارم و آزادي) و به مدد تيونينگ هاي غير اصولي نابود شدند. سري 3 (بيشتر با نام 320 در ميان ايرانيان شناخته مي‌شود) اما سرنوشت بهتري داشت و نمونه هاي بيشتري از آن به ما ارث رسيده است. در اين ميان اما نسل اول سري 5 به خاطر واردات گسترده تر و مالکانش که بيشتر اقشار متوسط و محافظه کار و قديمي تري بودند که نيازي به گاز دادن و ويراژ دادن نداشتند، هنوز به طور گسترده اي در خيابان هاي ايران ديده مي‌شود. در اين ميان انتخاب بين اين سه گزينه کاملاً به سليقه و نحوه رانندگي مالک بستگي دارد.  علاوه بر اين قيمت اين سه خودرو نيز در سه رده تقريباً متفاوت طبقه بندي مي‌شود. بيشتر 2002 ها امروزه بين 20 تا 50 ميليون تومان قيمت مي‌خورند و E21 ها نيز بين 10 تا 40 ميليون تومان ارزش دارند. اما E12 ها در رده اي پايين تر و بين 8 تا 20 ميليون تومان (براي بهترين نمونه ها) قيمت گذاري مي‌شوند. طبيعت اين سه خودرو نيز داراي تفاوت هايي شگرف است. 2002 يک خودرو اسپرت کوچک و تر و فرز است که سواري گرفتن از آن به طور اصولي و سالم کار هر کسي نيست و ممکن است با کوچکترين اشتباهي حادثه ساز شود. E21 ذاتي آرام تر و منطقي تر دارد، اما هنوز هم حال و هواي يک خودرو اسپرت را در کالبدش دارد. E12 اما يک سدان خانوادگي بزرگ است که نبايد از آن انتظار عملکردي اسپرتي و استثنائي داشته باشيد؛ خصوصاً اين که بيشتر سري 5 هاي ايران از نوع 518 هستند و حتي ممکن است در شتابگيري ضعيف تر از خودرويي همانند پرايد ظاهر شوند.

 

 همين امر در نهايت با توجه به بودجه و سليقه شما مي‌تواند انتخاب متفاوتي را برايتان در پي داشته باشد.  در اين ميان بايد به حضور کم رنگ تر نسل دوم سري 5 (E28) و نسل اول سري 7 (E23) اشاره کرد که ممکن است بتوانيد نمونه اي از آن ها را تا 30 ميليون تومان در بازار بيابيد. با اين حال با توجه به وضعيت اسفناک قطعات يدکي و دشواري تعميران و نگهداري آن ها، خريد اين خودروها به عنوان مرکب روزمره اصلاً پيشنهاد نمي‌شود. علاوه بر اين بايد اشاره کرد که نبايد دوام و کارايي و کم دردسر بودن را از هيچ يک از ب ام و هاي ذکر شده انتظار داشت و شايد بهترين گزينه در اين ميان E12 باشد. فولکس واگن پس از بيتل به دليل وضعيت خاص بيتل و حواشي خاص آن، بهتر است به طور جداگانه و بعدها به اين خودرو بپردازيم. با اين حال فولکس واگن هاي وارد شده به بازار ايران تنها به اين خودرو محدود نمي‌شوند و تعداد قابل توجهي از مصولات ديگر اين برند نيز در سال هاي دهه پنجاه شمسي به ايران راه يافتند. پاسات، گلف و نسل هاي متعدد ون هاي مشهور ترنسپورتر از جمله مهمترين خودروهايي بودند که هنوز هم تعدادي از آن ها را مي‌توان در معابر شهري کشور يافت. بيشتر پاسات هاي ايران در طرح تعويض خودروهاي فرسوده نابود شدند و تعداد اندکي از آن ها باقي مانده است. علاوه بر اين به خاطر ظاهر نه چندان جذاب و استيشن مانندشان ممکن است براي همگان مناسب به نظر نيايند. با اين حال اگر يک پاسات سالم و سرحال را پيدا کنيد، گزينه اي مناسب براي استفاده روزمره است و با توجه به حجم بالاي اسقاط، از نظر قطعات نيز مشکلات عديده اي نخواهيد داشت. در اين ميان بايد به برادر لوکس تر پاسات يعني آئودي 100 نيز اشاره کنيم که به دليل وضعيت نامناسب تر قطعات ممکن است در برخي موارد دردسرساز باشد؛ با اين حال سواري به مراتب راحت تر آن و فضاي لوکس تر کابين مي‌تواند براي بسياري تداعي گر يک شبه مرسدس بنز ارزان قيمت و يا خودرويي در حد و اندازه هاي محصولات ب ام و باشد. امروزه آئودي 100 و پاسات را مي‌توانيد با قيمتي کمتر از 15 ميليون تومان بيابيد. اگر از پاسات و برادرش بگذريم به گلف مي‌رسيم؛ خودرويي که توانست در بازار جهاني خود را به عنوان جانشين برحق و شايسته بيتل به همگان بشناسد و به فروشي فوق العاده دست يابد و به سبب محبوبيت روزافزونش تا به امروز توليد نسل هاي جديد آن ادامه پيدا کند. با آن که بيشتر گلف هاي باقي مانده در ايران از نسل دوم اين خورو هستند، اما تعداد گلف هاي نسل 1 وارد شده به ايران نيز زياد بوده و بيشتر اين نمونه ها به دليل بي مهري مالکان و بسته شدن کيت ها و استفاده مکرر در مسابقات و مواردي از اين دست نابود شده اند و تعداد زيادي نيز زير تيغ اسقاط رفته اند. با اين حال نمونه هاي باقي مانده نسل اول گلف مي‌توانند خودروهايي کم دردسر و راحت و کوچک باشند و از نظر قطعات نيز با آن که وضعيت آن از نسل دوم اندکي نامناسب تر است، اما هنوز هم وضعيت قيمت و يافت شدن قطعات اين خودرو از بسياري از موارد مشابه بهتر است. امروزه قيمت گلف به دليل تقاضاي بالا و کم شدن نمونه هاي مناسب بسيار بالا رفته و حتي به مرز 20 تا 30 ميليون تومان رسيده است. اما در اين ميان شايد بتوان روزمره ترين کلاسيک فولکس واگن در ايران را ون هاي ترانسپورتري دانست که هنوز هم بسياري از نمونه هاي نسل 2 (T2) آن در خيابان هاي شهرهاي مختلف کشور در حال تردد و حتي خدمت رساني هستند. هنوز هم بسياري تعداد قابل توجهي از اين ون هاي کاربردي و کم استهلاک را براي پخش مواد غذايي و مواردي از اين دست استفاده مي‌کنند و اين خود نشان از استحکام و دوام اين خودروهاست. علاوه بر اين تعداد T2 هاي وارد شده به ايران و تعداد آن هايي که باقي مانده اند به حدي زياد است که ممکن است بعضاً در برخي معابر شهري از پيکان هاي قديمي نيز بيشتر مشاهده شوند! همين امر دست شما را براي خريد يکي از اين ون هاي دوست داشتني بازتر مي‌گذراد. علاوه بر اين اگر خوش شانس باشيد ممکن است يکي از نمونه هاي قديمي تر سري اول (T1) و يا يک نسل سوم (T3) مناسب را پيدا کنيد. بيشتر T1 ها اسقاط شده اند و حجم T3 هاي وارد شده نيز در حدي نبوده که امروزه با تعداد T2 ا قابل رقابت باشد. بنابراين بهترين گزينه براي خريد در اين رده قطعاً يک T2 خواهد بود. قيمت نمونه هاي عادي (غير کمپر) T2 بنابر وضعيت و کارکرد ممکن است حتي تا 20 ميليون تومان نيز برسد. با اين حال اين قيمت براي نمونه هاي کلکسيوني و کمپر ممکن است بسيار بالاتر باشد. محبوب هاي فرانسوي فرانسوي ها از ديرباز در بازار خودرو کشورمان حضوري نسبتاً پررنگ داشته اند و در دهه هاي هفتاد و هشتاد شمسي نيز تا حدودي يکه تاز بازار کشورمان بودند. اما اگر به دهه پنجاه شمسي برويم، تنوع خودروهاي فرانسوي چندان زياد نيست، ولي تعداد نمونه هاي وارد شده به حدي زياد است که هنوز هم ممکن است نمونه اي خوب و سالم امکان پذير است. در ميان فرانسوي هاي شناخته شده بايد به پژو 504 اشاره کنيم؛ خودرويي که تا همين پانزده سال پيش يکي از پرطرفدارترين خودروها در ميان اقشار متوسط سالمند و ميان سال بود و بسياري با آن خاطرات خوشي دارند. اين خودرو که در تمامي نقاط جهان و حتي آمريکا نيز به عنوان يک موجود مستحکم و با دوام و سخت جان شناخته شده است و در تيراژي انبوه عرضه شده است. ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست و تعداد 504 هاي وارد شده به کشورمان بيشتر از بسياري از ماشين هاي کلاسيک آمريکايي و آلماني است.

 با وجود اسقاط گسترده 504 ها در يک دهه اخير، هنوز هم بسياري به اين خودرو وفادار مانده اند و ممکن است بتوانيد يک 504 تميز و مناسب را با قيمتي در محدوده 10 ميليون تومان بيابيد. به مدد اسقاط و واردات گسترده نيز وضعيت قطعات يدک اين خودرو مناسب و قابل اعتماد است.

 اگر از باقي پژو ها همانند 404 بگذريم، به رنو 5 مي‌رسم. اين خودرو کوچک فرانسوي که تا اواخر دهه هفتاد ميلادي بدون کمترين تغييري تحت عنواين مختلف در کشورمان مونتاژ مي‌شد، امروزه هنوز هم در معابر شهري يافت مي‌شود. با اين حال به علت کم لطفي مالکان و وضعيت نه چندان مناسب اين خودرو از نظر دوام، تعداد رنو 5 هاي باقي مانده در ايران کمتر از حد انتظار است. با اين حال هنوز هم ممکن است يک نمونه خوب را بتوانيد با قيمتي در محدوده 7 ميليون تومان بيابيد. قيمت و وضعيت قطعات رنو نيز مناسب است و جز در برخي موارد خاص همانند تزئينات نمونه هاي قديمي تر، مشکل چنداني براي اين خودرو متصور نيست. در کنار رنو و پژو بايد به سيتروئن و تنها نماينده ارزان قيمتش در اين رده يعني ژيان (دايان) و مهاري اشاره کنيم. به دليل داستان هاي طنزي که پيرامون سواري و شخصيت ژيان شکل گرفته است، اقبال عمومي نسبت به اين خودرو دوست داشتني چندان زياد نيست و بيشتر نمونه هاي موجود در کشورمان نيز يا وضعيت مناسبي ندارند و يا سر از مراکز اسقاط درآورده اند. با اين حال هنوز هم ممکن است خوش شانس باشيد و نمونه اي از اين خودرو را در وضعيت مناسب بيابيد. از نظر قطعات و تعميرات نيز اين خودرو وضعيت تقريباً مناسبي دارد، اما ممکن است به دليل کندي حرکت و برخي مسائل فرهنگي گزينه چندان مناسبي براي خودرو روزمره نباشد. با اين حال اگر يک فرانسوي خوب براي استفاده روزمره مي‌خواهيد، مي‌توانيد به سراغ همان دو گزينه اول برويد. ژاپني هاي کوشا خودروهاي ژاپني در دهه هفتاد ميلادي به بازار آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي يورش بردند و با استفاده از فرصت پيش آمده در دوره بحران سوختي ابتداي اين دهه و سپس قوانين سفت و سخت آلايندگي، توانستند بخش اعظم اين بازارها را بدست آورند. علاوه بر اين توانايي اين خودروسازان در کپي برداري از محصولات موفق آمريکايي و کيفيت و دوام بالاي محصولات آن ها و تنوع بالا در کنار قيمت مناسب و مصرف سوخت پايين سبب شد تا ژاپني ها سهم زيادي از بازار دگرگون شده خودرو جهان را در دست گيرند. از همان دوره نيز خودروسازان ژاپني توانستند با نام هايي همانند داتسون، نيسان، مزدا، سوبارو، ميتسوبيشي و تويوتا حضوري موفق را در بازار کشورمان تجربه کنند. شايد شناخته شده ترين محصول ژاپني دهه پنجاه شمسي در کشورمان تويوتا کارينا باشد. نسل هاي متعدد اين خودرو که يک سدان اقتصادي متوسط است توانست چنان دوام و کارايي مناسبي از خود نشان دهد که به اسطوره اي در ميان ايرانيان بدل شود. افسانه هاي زيادي مبني بر تعطيلي و تغيير کاربري بسياري از نمايندگي هاي تويوتا به دليل خراب نشدن کاريناها در ميان ايرانيان شنيده شده است. امروزه همنوز هم يافتن يک کاريناي دست نخورده و تميز با قيمتي در حدود 10 ميليون تومان ممکن است؛ امري که به مدد يافت شدن قطعات فني و حتي تزئيني و دوام خوب اين خودرو ژاپني محقق شده است. در کنار اين محصول تويوتا اما به جز کورونا باقي محصولات به دليل واردات محدودتر و بي مهري مالکان وضعيت اندکي پيچيده تر است.

پس بهرين انتخاب براي دوستداران تويوتا در اين محدوده قطعاً کارينا و کورونا خواهد بود. اگر به سراغ برند دوم ژاپني ها يعني داتسون برويم با انبوهي از خودروها با اسامي گوناگون و کدهاي متفاوت روبرو مي‌شويم که در حقيقت همگي نسل هاي گوناگوني از محصولات شناخته شده اين برند يعني بلوبرد و ساني هستند. شايد سري 180 و 120 براي ما بيش از سايرين شناخته شده باشند. بسياري از نمونه هاي 180 و 120 در ايران در طرح تحويل خودروهاي فرسوده از رده خارج شدند و شايد تعداد قابل قبولي که از سري 180B در ايران باقي مانده پرچمداران اصلي داتسون در کشورمان باشند. شايد داتسون سواري در ايران به اندازه سوار شدن بر يک کارينا و کورونا کم دردسر نباشد و سواري و استحکام اين خودرو نيز به اندازه رقيب هموطنش اسطوره اي تلقي نشود، اما براي بسياري ممکن است خاص تر از تويوتا سواري باشد. در کنار تويوتا و داتسون بايد به ميتسوبيشي اشاره کنيم. خودروسازي که براي ما مترادف با نام هايي همانند لنسر و گالانت است و هنوز هم تعداد قابل قبولي از گالانت هاي سري سيگما را مي‌توان در معابر کشورمان مشاهده کرد. اين خودروها که ظاهري به مراتب خشن تر از ساير خودروهاي ژاپني آن دوران دارند، سواري اسپرتي تري نيست به رقباي هم عصر خود ارائه مي‌دهند و از نظر قطعات و تعميرات نيز وضعيت مناسبي داشته، مي‌توانند تقريباً هم طراز داتسون ها نقش يک خودرو روزمره کلاسيک را ايفا کنند. اما در مورد ساير محصولات ژاپني همانند ميتسوبيشي لنسر، سوبارو لئونه، تويوتا سليکا، داتسون 260Z و مواردي از اين دست از نظر قطعات و تنوع نمونه هاي باقي مانده قابل رقابت با موارد ذکر شده نيستند. شورولت نوا (شورولت ايران): در ميان آمريکايي سوار ها به واسطه داشتن پيشرانه‌هاي شش سيلندر خطي 4.2 ليتري نه چندان قدرتمند محبوبيت زيادي ندارد. از سوي ديگر همين ويژگي‌ها باعث مي‌شود در ميان ساير همتايان خود به يکي از بهترين گزينه‌ها براي سواري روزمره بدل شود. پيشرانه‌هاي شش سيلندر خطي بطور ذاتي به کم دردسر، بادوام و کم مصرف بودن مشهور هستند. ترکيب اين پيشرانه با جعبه دنده سه سرعته اتوماتيک در آپشن‌هاي بالاتر در کنار شيشه‌هاي برقي، صندلي‌هاي پهن و فرمان هيدروليک سواري سبک و پرترافيک درون شهري را بسيار لذت بخش مي‌سازد. ويژگي مثبت ديگر نوا در برابر سايرين قيمت مناسب آن و وجود لوازم يدک است. امروزه يک نوا مناسب رانندگي روزمره کمتر از 20 ميليون تومان قيمت دارد که انتخاب آن را براي علاقه‌مندان به خودروهاي خاص و متفاوت راحت‌تر مي سازد. شورولت کامارو: تعداد افرادي که به کامارو به چشم يک خودرو روزمره نگاه کنند بسيار ناچيز است. هرچند با در نظر گرفتن ويژگي‌هاي مثبتي چون راحتي سواري، کلاس و منحصر به فرد بودن؛ کامارو يک گزينه چشمگير و دهان پرکن به حساب مي‌آيد اما همواره بايد به خاطر داشت که ابعاد اتاق و مصرف سوخت اين خودرو درخور استفاده روزمره نيست. اگرچه با خريداري گونه‌هاي شش سيلندر دنده دستي تا حدود زيادي از مشکل مصرف سوخت و قيمت کاسته مي‌شود اما در اين صورت ديگر نبايد انتظار اجراي حرکات نمايشي و يا تجربه شتاب چشمگير را داشت. امروزه يک کامارو شش يا حتي هشت سيلندر 305 اينچ مکعبي (5.0 ليتري) مناسب رانندگي روزمره را مي‌توان در بازه زير 30 ميليون تومان يافت. بيوئيک اسکايلارک (بيوئيک ايران): اسکايلارک را بايد برادر بزرگ‌تر، قدرتمند‌تر و لوکس‌تر نوا ناميد چراکه از بسياري از جهات داراي وجه اشتراک بسيار هستند. براي تملک اسکايلارک در سواري‌هاي روزمره بايد پايتان را اندکي از برخي حد و مرزهاي مربوط به مصرف سوخت فراتر بگذاريد.درواقع گنجاندن اسکايلارکدر اين مقاله همچون شمشير دولبه است. داشتن پيشرانه قدرتمند V8 رايج اکثر آمريکايي‌ها به حجم 5.7 ليتر از ديدگاه مصرف سوخت يک نقطه ضعف و از ديدگاه لذت سواري يک نقطه قوت است. با ارائه سطح به مراتب بالاتري از لذت سواري و کلاس اجتماعي نسبت به نوا؛ همچنان از بازه قيمت قابل قبولي برخوردار است. يک اسکايلارک مناسب سواري روزمره از 18 تا 25 ميليون تومان قيمت دارد. از ديدگاه قطعات نيز در بسياري از موارد نسبت به نوا فراواني بيشتري دارد که دليل آن در محبوبيت بيشتر پيشرانه V8 350 است. شورولت کپريس: کپريس را مي‌توان برادر تني اسکايلارک خواند. ويژگي‌هاي فني و لذت سواري اين دو خودرو به دليل شباهت‌هاي بسيار زيرساخت‌ها بسيار به هم نزديک هستند. از معدود اختلافات ميان کپريس و اسکايلارک شايد بتوان به اختلاف ظاهر و طراحي ميان آن دو اشاره کرد.

 

 ساير قطعات فني پيشرانه با يکديگر اشتراکات بسيار داشته و تنها يافتن قطعات تزئيناتي در کپريس اندکي دشوارتر از اسکايلارک است. قيمت يک کپريس مناسب نيز در بازه مشابه اسکايلارک و در برخي موارد اندکي بالاتر مي‌گنجد. اما بايد همواره در نظر داشت که اين دو خودرو از ديدگاه تناسب براي رانندگي روزمره به پاي نوا نخواهند رسيد. شورولت رويال: رويال در حقيقت همان مدل کومودور از زيرمجموعه اپل کمپاني جنرال موتورز بود که تحت برند شورولت در کشورمان بين سال‌هاي 1973 تا 1976 به توليد مي‌رسيد. اين خودرو با هر دو آپشن ممکن با پيشرانه شش سيلندر خطي 2.8 و 2.5 ليتري و با اتاق سدان به ايران آمد و طراحي آن با لوگو شورولت حک شده بر آن چندان شباهت و تناسبي نداشت. با اين حال رويال با ابعاد قابل قبول اتاق، سواري راحت و پيشرانه‌اي قابل اعتماد در دل بسياري از افراد جا باز کرد. محدود بودن تعداد رويال‌هاي موجود در کشور از آن خودرويي منحصر به فرد و خاص مي‌سازد. هر چند بازه قيمتي زير 20 ميليون تومان امروزي شورولت رويال آن را به گزينه مناسبي بدل مي‌سازد اما عدم فراواني و به اصطلاح در بورس نبودن قطعات فني و تزئيناتي آن مي‌تواند دردسرساز شود. کديلاک سويل: کديلاک سويل گزينه موجود ديگر در کنار سه خودرو پيشين است. با بهره‌وري از پيشرانه بسيار قدرتمند V8 350 اما از نوع انژکتور، سيستم تنظيم ارتفاع، ارائه سطح مثال زدني از لوکس‌گرايي، تکنولوژي برتري که تا به امروز منحصر به فرد است و ... از سويل خودرويي ساخته است که سواري با آن آرزوي هر عشق اتومبيلي است. از سوي ديگر همين ويژگي‌هاي منحصر به فرد سواري روزمره آن را با مخاطره مواجه مي‌سازد. سويل از هر نظر يک اتومبيل بسيار راحت، قدرتمند و لوکس است اما پيچيدگي سيستم‌هاي فني چون پيشرانه انژکتوري، سيستم تنظيم ارتفاع هيدروليکي در کنار قيمت درخور توجه نمونه‌هاي سالم و مناسب براي شرايط روزمره باعث مي‌شوند سويل از ليست انتخاب خريداران دور بماند. نمونه مناسب يک کديلاک سويل بين 20 تا 30 ميليون تومان قيمت دارد. داج دارت سدان: دارت به جز نسل‌هاي ابتدايي خود خودرو بسيار خاصي نبود اما در زيرمجموعه کرايسلر و ساير رقبا از بازه قيمت مناسب و طراحي عامه پسند برخوردار بود. نسل چهارم آن در دو کلاس سدان و کوپه به کشور وارد شد که طبيعتا گونه کوپه ظاهر زيباتري دارد و در نتيجه آن خريداران آن بيشتر است. اما گونه سدان آن با پيشرانه شش سيلندر را شايد بتوان در زمره خودرو‌هاي روزمره قرار داد. اما بايد به خاطر داشت که فراواني قطعات فني و تزئيناتي زيرمجموعه محصولات کرايسلر در کشور زياد نبوده و اين موضوع نيز در کاهش قيمت دارت به بازه زير 25 ميليون تومان تاثير گذار بوده است. با همه اين اوصاف تعداد کم اين خودرو خاص بودن را نيز به همراه دارد. جيپ CJ7: کمي لوکس‌تر، زيباتر و قدرتمند‌تر از شهباز خانواده CJ7 است. تنوع پيشرانه در CJ7 به دو پيشرانه شش سيلندر خطي 4.2 ليتري و هشت سيلندر 5 ليتري (گونه‌هاي نادر و کم‌ياب 5.9 ليتري نيز موجود هستند) محدود مي‌شود. هرچند قدرت بيشتر نکته مثبتي به حساب مي‌آيد اما زماني که مصرف اظافه‌تر را به همراه داشته باشد انتخاب براي مصارف روزانه را به خطر مي‌اندازد. اما از آنجايي که اتاق‌هاي سري CJ بسيار سبک است افزايش حجم پيشرانه از 4.2 به 5 ليتر مصرف سوخت چنداني را به همراه نخواهد داشت. آنچه در CJ7ها با افزايش حجم پيشرانه به شکل چشمگير افزايش مي‌يابد قيمت آن است. CJ7 وارداتي بوده و تعداد آن‌ها بسيار کمتر از شهباز است از اين رو وابسته به آپشن پيشرانه بين 25 تا بيش از 30 ميليون تومان قيمت دارند. از اين رو خريد شهباز منطقي‌تر از خريد CJ7 است. با اين حال لوازم فني پيشرانه‌هاي شش سيلندر کمپاني توليد کننده جيپ‌هاي CJ يعني AMC فراوان‌تر از گونه‌هاي 8 سيلندر آن است. جيپ کا‌اِم و صحرا: دو خودرو کا‌اِم و صحرا که در طي ساليان با نام برند جيپ شناخته مي‌شوند با تکيه بر بازه قيمتي مناسب حدود 12 تا 18 ميليون توماني و ابعاد نسبتا کوچک در حدود خانواده CJ جيپ مي‌توانند انتخاب خوبي براي استفاده روزمره باشند اما پيشرانه Z24 جيپ صحرا با وجود فراواني قطعات مصرف نسبتا بالايي دارد و سواري آن به نرمي و راحتي کا‌اِم نيست. ابعاد و پيشرانه کوچک از مهم‌ترين نکات براي انتخاب آن‌ها به عنوان خودرو‌اي روزمره هستند که به دليل بهره‌گيري از جعبه دنده مناسب مي‌توانند در مسير‌هاي ناهموار نيز به کمک راننده بيايند. جيپ CJ5 CJ5 يا همان شهباز که در دوران پيش از انقلاب در شرکت پارس خودرو به توليد مي‌رسيد يکي ديگر از گزينه‌هاي بسيار مناسب براي استفاده روزمره است. اين کلاس خودرو با داشتن اتاق شاسي بلند کوتاه و سبک به کمک پيشرانه‌هاي بادوام و کم مصرف شش سيلندر خطي 3.8 و 4.2 ليتري براي هر دوکاربرد درون و برون شهري بسيار مناسب است. فراواني خود اتومبيل و قطعات آن در کشور بازه قيمت مناسب آن را نيز به همراه دارد. CJ5 مناسب رانندگي روزمره زير بين 12 تا 18 ميليون تومان قيمت دارد. شاسي بلند‌هاي سايز بزرگ (بليزر، چروکي، واگونيير، برانکو): در کنار شاسي بلند‌هاي کوچک اندام CJ، شاسي بلند‌هاي ديگري از کلاس سايز بزرگ وجود دارند که شايد تناسب قيمت آن‌ها بتواند خريدار را براي استفاده‌هاي روزمره ترقيب کند. شاسي بلند‌هاي سايز بزرگ موجود در کشور شورولت بليزر، جيپ چروکي چيف و واگونيير و فورد برانکو هستند که  پيشرانه‌هاي کم‌مصرف‌تر شش سيلندر را با قيمت‌هاي مناسب زير 25 ميليون تومان به همراه دارند. اما حقيقت آن‌جا است که با وجود همه راحتي و لذت سواري، سنگين بودن اتاق موجب افزايش محسوس مصرف سوخت حتي در پيشرانه‌هاي مشابه (به عنوان مثال گونه شش سيلندر 4.2 ليتري جيپ در سري CJ با چروکي چيف مشترک است) مي‌شود که براي استفاده روزمره دردسرساز است.

 

 ابعاد بزرگ اتاق نيز هدايت را در خيابان‌هاي باريک بسيار دشوار مي‌سازد. همچنين عدم فراواني قطعات تزئيناتي خود مشکل ديگري است که در مجموع مجب مي‌‌شود اين کلاس شاسي بلندها مناسف استفاده روزمره نباشند. تويوتا J40 و J50: سري 40 و 50 تويوتا با استفاده از پيشرانه‌اي شش سيلندر خطي با دوام و کم‌مصرف 4.2 ليتري که در اصل متعلق به کمپاني GMC جنرال موتورز آمريکا بود در اتاق‌هاي استيشن هم رديف شاسي بلند‌هاي سايز بزرگ آمريکايي قرار مي‌گيرد. اما در اتاق‌هاي کوتاه‌تر سه در به جيپ‌هاي سري CJ بسيار نزديک‌تر هستند؛ با اين تفاوت که نسبت به آن‌ها به هيچ وجه سواري راحتي را ارئه نمي‌دهند. با فراهم بودن قطعات فني و کم بودن استهلاک و مصرف سوخت پيشرانه آمريکايي تويوتا سري 40 و 50 سه درباز هم نمي‌توان آن‌ها را مناسب سواري روزمره دانست. اگرچه محصولات تويوتا در آفرود حرف‌هاي بسيار براي گفتن دارند اما با نداشتن سيستم هيدروليک فرمان، سفت و يک‌پارچه بودن صندلي‌ها، سفت بودن کلاچ و نداشتن لذت سواري شما را در ترافيک درون‌شهري با عذاب مواجه مي‌سازند. در حالت کلي در محصولات توليد پيش از دهه 1980 ميلادي کمپاني تويوتا نبايد به دنبال لذت سواري و آسايش باشيد چراکه وجود خارجي ندارد. قيمت نمونه‌هاي مناسب اين دو کلاس در بازه تقريبي 15 تا 25 ميليون تومان قرار دارد. لندروور سري 2 و 3: از همان ابتدا نيت لندروور از توليد شاسي بلند کمک به قشر کم درآمد و زحمت‌کش کشاورزان کشور بريتانيا بود. شاسي بلندي که با داشتن يک اتاق کامل بتواند هم جايگزين تراکتور در زمين‌هاي کشاورزي باشد و هم نقش وسيله حمل و نقل از روستا به شهر و برعکس را بازي کند. زماني که ذهنيت از توليد يک خودرو تنها ارتقاء و بهبود شرايط قشر سخت‌کوش کشاورز باشد نمي‌توان انتظار لذت و راحتي سواري داشت. لندروورهاي سري 2 و 3 موجود در کشور اگرچه به دليل مهندسي خاص در ناحيه گيرباکس و ديفرانسيل توان بسياري در عبور از مسيرهاي ناهموار و آفرود دارد اما نه از سيستم هيدروليک فرمان خبري هست و نه تهويه مطبوع. صندلي‌ها تکه‌اي چوب با روکش ابر و پارچه که تنها براي چند دقيقه نشستن قابل تحمل هستند. اين چنين ويژگي‌ها براي رانندگي روزمره مانند سرطان است. لوازم و قطعات اين سري لندروور‌ها در بورس نبوده و بازه قيمت نمونه مناسب رانندگي روزمره آن‌ها زير 15 ميليون تومان است. نيسان پاترول: نيسان پاترول فاجعه‌اي بود که در دوران پس از انقلاب جايگزين آفرودرهاي توانمند آمريکايي چون چروکي، واگونيير، بليزر و برانکو در بازار تشنه شاسي بلند ايران شد. استفاده از پيشرانه 4 ليتري شش سيلندر بادوام کمپاني نيسان با نام P40، جعبه دنده ضريب سنگين و ديفرانسيل‌هاي قدرتمند تنها کورسوي اميد خريداران پاترول بود. شدت اين فاجعه از جايي بالا گرفت که پيشرانه چهار سيلندر معروف Z24 به پيشرانه پايه سري پاترول بدل شد. هرچند به واسطه توليد اين پيشرانه معروف در کمپاني مگا موتور ايران فراواني قطعات فني تضمين شده بود اما مصرف بسيار بالا و توان بسيار کم اين پيشرانه تنها به کمک جعبه دنده با ضرايب مناسب توان خروجي و ديفرانسيل‌هاي ضريب سنگين آن را تنها براي اتاق‌هاي سه در مناسب مي‌ساخت. هرچند سواري پاترول از سري 40 و 50 تويوتا و سري 2 و 3 لندروور نرم‌تر و به اصطلاح امروزي‌تر است اما استفاده از اتاق 5 در آن براي مقاصد روزمره يک اشتباه بزرگ است. به دليل نداشتن رقيب هم‌کلاس و هم قيمت در طي بيش از 30 سال حضور پاترول در بازار، قيمت سه در اين خودرو به شکل کاذبي به بازه 25 ميليون تومان و در بسياري از موارد به بالاي 30 ميليون تومان رسيد که همچنان جاي تعجب دارد.

 

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : خودروهای,کلاسیک,خودروهای انگلیسی,لانچیا و آلفارومئو ,خودروهای قدیمی , پیکان, رنو 5, پژو , ب ام و , مرسدس بنز , میتسوبیشی گالانت, تویوتا کارینا, لندروور, آریا, شورولت رویال و شورولت نوا,مرسدس بنز ارزان قیمت,ازار, نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 22 آذر 1397 ساعت: 8:28

دانلود تحقیق مساله امامت از دیدگاه عقل و قرآن

  • دانلود تحقیق مساله امامت از دیدگاه عقل و قرآن
    دانلود تحقیق مساله امامت از دیدگاه عقل و قرآندسته: معارف اسلامی
    بازدید: 7 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 12 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 13

    در اصل بحث نیاز به امام و معنی امامت اختلافی نیست ولی در چگونگی تعیین امام و خصوصیات آن بین فرقه‌های مختلف اختلاف نظرهایی وجود دارد و آنچه شیعه را از موافقت با خلافت انتخابی باز داشت ترس از پیامدهای ناگوار آن یعنی انحراف و فساد تدریجی در روش حكومت اسلامی بود از این رو شیعه معتقد است امامت امری انتصابی است و پیامبر مأمور است از طرف خدا امام را به م

    قیمت فایل فقط 7,700 تومان

    خرید

    با رحلت پیامبر اسلام كه پیامبر خاتم نیز ‌بوده‌اند مسلماً برای هدایت و زعامت مسلمین می‌باید افرادی باشند كه عهده‌دار این مسئولیت بوده به كسانی كه به نیابت پیامبر رهبریت عمومی دینی و دنیایی مسلمین را از سلالة پیامیر بر عهده دارند، امام می‌گویند.

    امامت در لغت به معنای پیشوایی و رهبری است.

    در اصل بحث نیاز به امام و معنی امامت اختلافی نیست. ولی در چگونگی تعیین امام و خصوصیات آن بین فرقه‌های مختلف اختلاف نظرهایی وجود دارد و آنچه شیعه را از موافقت با خلافت انتخابی باز داشت ترس از پیامدهای ناگوار آن یعنی انحراف و فساد تدریجی در روش حكومت اسلامی بود از این رو شیعه معتقد است امامت امری انتصابی است و پیامبر مأمور است از طرف خدا امام را به مردم معرفی نماید، در واقع امام را خدا معین می‌فرماید به همانگونه كه خدا پیامبر را بر می‌گزیند ولی اهل سنت امامت را انتخاب می‌پندارند و خدا و پیامبر را در این امر دخیل نمی‌دانند كه این دیدگاه از نظر شیعه مردود است. در واقع شیعه امامت را همان نبوت منهای وحی می‌داند و امامت را دارای ابعاد گسترده‌ای شامل مدیریت سیاسی جامعه و عهده‌داری مسئولیت هدایت و رهبری معنوی جامعه در جهت رشد و ارتقای انسانی می‌داند و همانگونه كه در سفینه البحار این حدیث رضوی نقل شده است «ان الامامة زمام الدین و نظام المسلمین ان الامامه اس الاسلام النمامی و فرعه اسامی» امامت سررشته دین و نظام مسلمانان است. امامت اساس و تنها بالنده اسلام و شاخه بلند آن است» شیعه بدین مسأله ایمان و اعتقاد راسخ دارد.

    در سورة بقره آیه 124 خدواند كریم می‌فرمایند:

    «به یادآر هنگامیكه پروردگار را ابراهیم، او را مورد آزمایش قرار داد و پس از تكمیل امتحان فرمود كه ترا برای مردم امام قرار دادم» كه در این آیه خداوند امامت را والاتر از نبوت قرار داده چرا كه ابراهیم در ابتدا پیامبر بود و پس از انجام آزمایشات سخت و گذر از آنها به درجة امامت نیز رسیده و در این جایگاه است كه لزوم باك و معصوم و خاص بودن امام مطرح و مشخص می‌شود چرا كه غیر از این نمی‌تواند باشد.

    از مهمترین اشارات و دلایل ارجحیت امامت انتصابی در نزد شیعه و از مدارك مستحكم آورده شده حدیث ثقلین است كه از جانب رسول خدا نقل گشته است.

    «اِنی تارِكُ فیكُمُ الثَقَلین: كتابَ الله و عترَتی»

    كه خود بر اهمیت مسألة امامت و حساسیت آن بر اساس در ردیف قرآن قرار گرفتن آن می‌افزاید.

    در پیرامون اهمیت مسأله امامت شهید آیت الله دستغیب در مباحث پیرامون تعیین و كتابی به همین نام تعیین به امامت و ولایت را از پایه‌های تعیین الهی كه دومین پایة ایمان است می‌داند و می‌فرمایند: یكی از شعب تعیین كه تحصیل آن بر هر مسلمانی واجب است یقین به امامت و وجوب تبعیت و محبت دوازده نور طیبه و دودمان طاهره اول آنان علی ابن ابیطالب و آخرشان حجه ابن الحسن (ع) واجب است بطوری تعیین شود كه هرگز متزلزل نشود.»

    دلایل عقلی انتصابی بودن امامت

    همان‌طور كه خداوند پیامبر انتخاب می‌كند می‌تواند امام را نیز تعیین و معرفی نماید. انجام این كار لطف و عنایت الهی است و لطف، واجب علی الله است.

    خواجه نصیر در كشف المراد می‌فرماید:

    امام لطف است پس نصب آن بر خداوند واجب است تا بدین وسیله غرض او حاصل شود.

    غرض خداوند كمال و رشد معنوی انسانها است و وجود امام عامل اساسی این رشد و كمال است.

    • qامامت در قرآن

    در مسأله امامت و اهمیت آن در قرآن پیش از این مسأله مطرح شد كه خود از با اهمیت‌ترین دلایل است.

    قرآن در آیة دیگری امامت را امری حقیقی و مستمر در نسل ابراهیم معرفی كرده: «وَجَعَلَها كَلَمه باقیة فی عَقبِهِ» (زخرف/ 28)

    البته گفته می‌شود كه چرا اصل مسأله امامت در قرآن ذكر نشده است كه در جواب می‌توان گفت كه اولاً: همه مسائل اسلامی در قرآن ذكر نشده است و جزئیات مربوط به آن را مثلاً در مورد نماز پیامبر كامل فرموده‌اند.

    ثانیاً: اگر مستقیماً جزئیات جزئیات امامت در قرآن بیان می‌شد، احتمال تعریف لفظی وجود داشت.

    آیة ولایت:

    ولی و سرپرست شما تنها خدا و رسول او و كسانی هستند كه ایمان آورند همان كسانی كه در حال ركوع زكات دادند.

    مائده آیة 55

    آیة تطهیر:

    همانا خداوند اراده فرموده است كه هر نوع آلودگی را از شما اهل البیت دور كند و شما را پاك گرداند چه پاك كردنی.

    احزاب آیة 33

    كه به همین تعداد بسنده كرده و به دلایل دیگر و ادله دیگری می‌پردازیم.

    • qامامت از دیدگاه روایات:

    همانطور كه خداوند متعال در قرآن و خصوصاً آیه سورة نساء می‌فرماید كه از رسول خدا اطاعت كنید كه كلام و امر و نهی رسول هیچ چیز جزء كلام و خواست خدا نیست پس در نتیجه اگر ثابت شود كه پیامبر در خصوص امامت مطلبی فرموده باشند تخلف از آن حرام و خلاف است. و بعید است كه پیامبر در مورد مسأله چون امامت ساكت بماند و اظهار نظر نفرماید.

    1- حدیث ثقلین

    بدرستیكه من دو گوهر گرانبها در میان شما نهادم تا زمانی كه به آن دو تمسك جوئید هرگز از من گرماه نخواهید شد. . . . .

    2- حدیث سفینه

     همانا جزء این نیست كه اهل بیت من در میان شما بمنزله كشتی نوح هستند كسی كه بر او سوار شد نجات یافت و هر كسی دوری نمود، هلاك گردید.

    3- حدیث یوم الانذار

    بدرستی كه این (علی) برادر من و وصی من و خلیفه من در میان شماست.

    4- حدیث امامت و خلافت علی (ع)

    پیامبر گرامی به علی (ع) گفتند:

    من شهر علم هستم و علی دروازة آن است.

    امام 3 وظیفه مهم دارد:

    اول: شناخت قرآن و درك عمیق حقیقت اسلام.

    دوم: معرفی اسلام و قرآن بصورتی كه از هیچ عاملی نهراسد و تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار نگیرد.

    سوم: زدودن و كنار زدن تحریفات دینی و شناساندن عوامل تحریف

    امام را شرایطی است كه از قرار زیر می‌باشند.

    1) عصمت: در آیة تطهیر خداوند می‌فرمایند كه ائمه را مطهر و معصوم قرار داده‌اند و در آیة امامت در سورة بقره آیه 124 می‌فرماید: امامت عهد الهی است و به ستمكاران نمی‌رسد پس باید كسی امام باشد كه هیچ گناه و حتی ترك اولی هم نداشته باشد.

    در ضمن اگر امام معصوم نباشد همان مشكلاتی كه در عدم عصمت انبیاء مطرح است پیش می‌آید.

    2- علم لدُنّی:

    علم بر دو گونه است یكی علمی كه باید با درس خواند و مكتب رفتن و استاد داشتن بدست آورد كه آنرا علم اكتسابی می‌گویند.

    دیگری علمی است كه خداوند به افراد افاضه می‌فرماید كه با توجه به لیاقت و میزان استعداد دریافت و استحقاق آن به آنان عطا می‌گردد.

    سحرگه رهروی در سرزمینی

    همی گفت این سعما با قدینی

    كه ای سوفی شراب آنگه شود صاف

    كه در شیشه بماند اربعینی

    خداوند هر كه را كه بخواهد هر نعمتی عطا می‌فرماید، بر این اساس به ائمه اطهار همة صفات ارزنده عطا گردیده است برای اثبات این ادعا به دلایل زیر توجه می‌كنیم:

    1- از نظر عقلی:

    امام كسی است كه باید همة حقایق اسلامی را بشناسد و به دیگران معرفی كند. لازمة این شناخت علم لدُنّی است.

    2- از نظر نقل:

    و ما یعلم تأویله الا اللهُ و الراسِخونَ فی العِلم

    آل عمران آیة 7

    و نمی‌ داند تأویل آنرا مگر خدا و كسانیكه در علم ثابت و راسخ‌اند.

    3- در وجود حلم و تقوی و . . .  امام باید بارزترین فرد موجود باشد. زیرا تقدم مفضول بر فاضل قبیح است.

    و زندگی ائمه اطهار نشانگر همین واقعیت است.

    • qفضائل امامان:

    یكی از ابعاد برجستة شخصیت امام، مقام علمی اوست. كه وسیله‌ای برای هدایت است. و نیز موجب جذب دلهای تشنه و فكرهای پژوهشگر و خود را كشف حقیقت برای بشر محصوب می‌شود.

    علی علیه السلام در معرفی اهل بیت می‌فرماید:

    -  مائیم درخت پر ثمر نبوت و مدنهای علم و سرچشمه‌های حكمت

    - اهل بیت بهار علم و مرگ جهل هستند.

    - خاندان پیامبر آنهایند كه دیدگاه و نظرشان از علمشان خبر می‌دهد.

    - خاندان پیامبر جایگاه سر خدا و پناهگاه امر خدا و مخزن علم اویند.

    - كجایند آنان كه گمان برده‌اند كه در علم راسخند، نه ما؟

    • qاخلاق و عرفان

    تجلی آثار هدایت معنوی در زندگی ائمه (ع) كه نشانگر مهمترین بعد شخصیت آنان می‌باشد. در اشكال مختلفی قابل بررسی است.

    مبانی اخلاق و عرفان در مكتب اهل بیت، همواره حافظ اعتدال منطقی بین زهد و مسئولیهای زندگی بوده و توان بین دنیا و آخرت و معادلة پیچیدة بعد مادی و معنوی زندگی بشری را الهام می‌بخشید.

    در مكتب ائمه علم بدون تزكیه، ظلمت آفرین است. بر این اساس حتی علم توحید و كشف رموز و اسرار، اگر همراه با تزكیه نباشد، خود ممكن است تبدیل به حجاب شود.

    • qمعارف و فقه و حدیث:

    هم اكنون مجموعه‌هایی چون بحارالانوار، وسائل الشیعه، مستدرك الوسایل و غیره كه معارف و احكام و احادیث منقول از ائمه را در بر گرفته، در دسترس می‌باشد. كه جلوه‌ای از آثار فضیلتی و عرفانی اهل بیت می‌باشد.

    فایل ورد 13 ص

    قیمت فایل فقط 7,700 تومان

    خرید

    برچسب ها : مساله امامت دیدگاه عقل , امام در قرآن

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : دانلود,تحقیق,مساله,امامت,از,دیدگاه,عقل,و,قرآن, نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 193 تاريخ : جمعه 16 آذر 1397 ساعت: 9:56

سمعک وسیله الکترونیک کوچکی است، که داخل مجراگوش یا پشت گوش قرار می گیرد.

سمعک تقویت کننده پیشرفته ای است که توسط باتری کار می کند و باعث تقویت صدا می شود. سمعک صداها را بلندتر می کند، بطوریکه فرد کم شنوا بشنود، ارتباط برقرار کند و در فعالیت های روزانه مشارکت بیشتری داشته باشد.

 

سمعک از سه قسمت اصلی تشکیل شده است :

میکروفون

تقویت کننده

رسیور

میکروفون امواج صوتی دریافت شده را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. تقویت کننده که یک آمپلی فایر خیلی پیشرفته می باشد، سیگنال های الکتریکی را تقویت می کند. رسیور، بلندگو خیلی کوچکی است که سیگنال های الکتریکی را به امواج صوتی تبدیل کرده و به گوش انتقال می دهد.

 

تکنولوژی سمعک ها هر روز پیشرفته تر می شود. امروزه سمعک های دیجیتال و هوشمند بطور اتوماتیک صداهای اطراف ما را تنظیم می کنند، بطوریکه صداهای آهسته برای ما قابل شنیدن باشد و صداهای خیلی بلند آزاردهنده نباشند و به گوش آسیبی نرسانند. سمعک ها وسایل پزشکی کوچکی هستند، که می توانند به طرز شگفت انگیزی زندگی شما را تغییر دهند.

 

کلینیک سمک نجوا  با مدیریت خانم  دکتر سحر اکبری  بهترین مشاوره برای خرید سمعک در تهران میباشد

سمعک نجوا ( کلینیک نجوا )

کارشناس شنوایی شناس ( ادیولوژیست) : سحر اکبری

1- 2 سال باتری رایگان

2- مشاوره رایگان سمعک

3- ارزیابی شنوایی رایگان

4- تضمین قیمت و شرایط اقساطی

5- طرف قرارداد با بیمه ها

6- تجویز سمعک در منزل

7- تحویل سریع و آسان

8- گارانتی بین المللی

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت کلینیک نجوا مراجعه کنید

https://samaknajva.com

مشاوره رایگان : 44236019-44297320

نظام پزشکی: ش-347

ضلع شمالی فلکه دوم صادقیه، خیابان مرودشت، پلاک ۹، طبقه همکف، واحد ۵

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : سمعک,خوب,چه,مشخصاتی,دارد,کلینیک نجوا خرید سمعک , نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 15 آذر 1397 ساعت: 8:53

يک تولد هيجان انگيز و انگيزه بخش : تولد در دفتر کار

احتمالا شما هم در سالهاي اخير تجربه ي سوپرايز شدن در محل کار و روز تولدتان داشته ايد؛ يا حداقل اين تجربه را از زبان دوستانتان شنيده ايد. تولدهائي هيجان انگيز، که البته با رعايت ساختار هاي محل کار و تم هاي تولد کمي رسمي تر، برگزار شده است. خود من هم اين تجربه را چندين بار داشته ام. دلايل برگزاري جشن تولد در دفتر کار کمي بيشتر از يک جشن تولد معمولي است. اين جشن هاي تولد علاوه بر ابراز مهر و توجه که اساس يک برگزاري جشن است، نگاهي است جديد و نو به حمايت از فضاي کاري دوست داشتني در دفاتر کاري که تا همين چند سال قبل تنها به محلي خشک و بي روح براي انجام وظايف تبديل شده بود. اما کمپاني هاي بزرگ دنيا سالها است به اين نتيجه رسيده اند که، بالابردن بهره وري در سازمان، تنها با داشتن منابع انساني شاد و راضي بدست مي آيد.

حالا براي اينکه بدانيم براي برگزاري يک جشن تولد در دفتر کار بايد چکارهائي انجام دهيم، که علاوه بر رعايت تم جشن در سازمان، بتوانيم همکاران يا مدير خود را سوپرايز کنيم؛ با هم شروع مي کنيم :

 گام اول : متحد باشيم

بهترين سوپرايز يک تولد يعني : همه از موضوع خبر داشته باشند بجز يک نفر. آن هم صاحب تولد! پس با هم متحد باشيد تا هم هديه بهتري بخريد و هم اينکه هيچکس در اين روند طولاني و سِري کاري را به اشتباه انجام ندهد. سعي کنيد اگر براي کارمندان يک بخش يا همکارانتان تولدي برگزار مي

کنيد؛ مديران را هم درگير موضوع اين کنيد و آنها را از جزئيات برگزاري آن آگاه سازيد. مشارکت مديران در جشن تولد کارمندان علاوه بر بالا بردن ارزش آن، منجر به هماهنگي بيشتر مي گردد.

 

گام دوم : يک روز مناسب انتخاب کنيد

روز مناسب يعني، روزي که صاحب تولد حتي فکر برگزاري جشن تولدش را هم نداشته باشد. نه اينکه يکماه قبل و يا بعد از روز تولدش! ولي نگذاريد محدود شدن به روز تولد باعث لو رفتن نقشه و زحمات شما شود. اگر گرفتن تولد پرسنل امري روتين در دفتر کار شماست؛ پس قطعا بدانيد که شخصي که تولدش است، در آن روز هر لحظه منتظر يک سوپرايز است. من که به شخصه، سوپرايز شدن را به برگزاري جشن لو رفته در روز تولدم ترجيح مي دهم!

گام سوم : از با تجربه ها استفاده کنيد

معمولا قديمي هاي محل کار خلق و خو و سلائق کارمندان و مديران را بيشتر مي شناسند. از آنها براي هماهنگي ها استفاده کنيد و تجربياتشان را از جشن هاي تولد قبلي بپرسيد. ضمنا اگر از نظر زمان با مشکل مواجه هستيد و يا به علت حجم کارهاي خود شرکت، فرصت کافي براي تدارک را نداريد؛ موسسه هائي هستند که به طور تخصصي به موضوع برگزاري انواع جشن هاي تولد با تم هاي تولد گوناگون مشغولند. از آنها مي توانيد در زمينه تدارک جشن، تهيه کيک و فينگرفود و انتخاب تم مناسب کمک بگيريد.

گام چهارم : به چند تيم تقسيم شويد

اگر خودتان دست به کار شده ايد تا تولدي شايسته براي همکارتان بگيريد؛ پس کار گروهي را فراموش نکنيد. به چند تيم تقسيم شويد و مسئوليت ها را هم بين خود پخش کنيد. دوباره يادآوري مي کنم، برگزاري هر جشني از تولد گرفته تا ميهماني فارغ التحصيلي نيازمند يک تم مرتبط به آن است. هيچ وقت يک تولد در محل کار را با يک ميهماني دورهمي، يک جشن تولد دوستانه يا يک پارتي لاکچري به اشتباه نگيريد. به نظر من مسئوليت خوراکي هاي جشن تولد را به يک تيم بسپاريد، از تهيه کيک تولد و فينگر فود تا ميز بار کوچک خوراکي ها و تنقلات. اينگونه هيچ عدم هماهنگي در خريدها به وجود نمي آيد. يک تيم با سليقه را هم مسئول تهيه هديه کنيد. فقط لطفا هديه تکراري و غير کاربردي نخريد! بگذاريد صاحب تولد بداند تا چه حد براي او ارزش قائل بوده ايد. اصلا نيازي به تهيه يک هديه ي خيلي گران قيمت نيست؛ تنها کافي است مطابق با سلائق و نيازهاي صاحب تولد باشد.

 گام پنجم : طعمه را به محل برگزاري جشن بياوريد!

قطعا شما هم با من موافقيد که يکي از چالش برانگيزترين بخش هاي يک تولد سوپرايز، آوردن صاحب تولد بدون اينکه شکي در او ايجاد کرده باشيم، به محل برگزاري جشن است. مي دانم ممکن است تمام سناريوها را قبلا اجرا کرده باشيد يا اينکه با شخص باهوشي طرف حساب هستيد که ممکن است به نقشه هاي شما پي ببرد؛ اما : خواهش مي کنم از خبرهاي فاجعه برانگيز يا شوکه کننده براي پرت کردن حواس صاحب تولد استفاده نکنيد. برخي از شوک هايي که همکاران من براي سوپرايز کردنم، در روز جشن تولد استفاده کرده اند هنوز هم باعث سکته ام مي شود! خواهش مي کنم يک سوپرايز مناسب طراحي کنيد.

 گام ششم : با هم مهربان باشيم

از نظر من که برگزاري يک جشن تولد کوچک و بزرگ ندارد؛ خيلي هم به محل برگزاري آن وابسته نيست؛ تنها نشاني است از ابراز مهر و توجه، چيزي که در اين روزها بسيار بيشتر از قبل به آن نيازمنديم؛ پس بيشتر تولد بگيريد. شاد باشيد و خوش ...

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : یک,تولد,هیجان,انگیز,و,انگیزه,بخش,تولد,در,دفتر,کار,تولد در دفتر کار , برگزاری جشن, تولد , کیک تولد , فینگر فود , تم تولد, نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 195 تاريخ : جمعه 9 آذر 1397 ساعت: 18:52

برترین فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه اینترنتی به سایتی گفته می شود که به ارائه کالا یا خدماتی به صورت آنلاین مشغول است، اما ما در اینجا قصد داریم فقط فروشگاه های ارائه کننده کالاهای فیزیکی را با یکدیگر مقایسه کنیم و سراغ فروشگاه های خدماتی در مطلبی دیگر خواهیم رفت.

در این مطلب فروشگاه اینترنتی اکالا بر اساس خلاقیت، نوآوری، میزان بازدید، تجربه کاربری، تجربه خرید، نحوه بازاریابی و موارد تخصصی دیگر تا حدی که امکان بررسی آنها وجود داشته باشد مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر اساس رتبه ای که بدست آورده اند منتشر شده اند.

 

شایان ذکر است که فروشگاه ها بر اساس معیار های مطرح شده رتبه بندی شده اند و سعی می شود در مورد هر فروشگاه مزایا و معایب بررسی شده مطرح شوند تا بتوان به کیفیت و نحوه مقایسه فروشگاه ها نگرش بهتری پیدا کنیم، در ادامه وب سایت های فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم و به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

فروشگاه اینترنتی اکالا بهترین خرید را برای شما در پی خواهد داشت.

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : فروشگاه,های,اینترنتی,برترین فروشگاه های اینترنتی, نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 144 تاريخ : پنجشنبه 8 آذر 1397 ساعت: 7:48

آسان ترین راه برای خرید اینترنتی محصولات سوپرمارکتی

آسان ترین راه برای خرید اینترنتی محصولات سوپرم

ارکتی

 

آیا پیش آمده که در صف فروشگاه های بزرگ معطل شوید یا در مسیر رفتن به فروشگاه، در ترافیک سنگین تهران گرفتار شوید؟ یا حتی روز بسیار شلوغی داشته باشید و فرصت رفتن به فروشگاه را نداشته باشید؟

 

اُکالا، یک فروشگاه اینترنتی است که می توانید در آن همه کالاهایی که در سوپرمارکت های محلی یا فروشگاه های بزرگ عرضه می شود را پیدا کنید و هرآنچه لازم دارید را به ‌صورت آنلاین تهیه کرده و در محل، تحویل بگیرید.

در حال حاضر فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با بیش از 300 شعبه در تهران، قدرتمندترین سوپرمارکت اینترنتی در تهران را از نظر سرعت تحویل و تخفیف های مناسب، راه اندازی کرده است.

اُکالا حالا می خواهد تجربه موفق فروشگاه های افق کوروش را این بار به صورت آنلاین ارائه کند. حالا شما تنوع بی نظیر کالاهای افق کوروش را در خانه خودتان خواهید دید. سوپر مارکت اینترنتی اُکالا کمک می کند به جای اینکه بعد از یک روز کاری پرمشغله برای هر خرید، زمان زیادی را در ترافیک معطل بمانید یا به دنبال جای پارک بگردید، در صف های طولانی بایستید؛ تنها با چند کلیک پشت لپ تاب خانه یا محل کار همه خریدهای لازم را انجام بدهید و در کمترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

حالا با اُکالا شما می توانید تمام این زمان را در کنار همسر و فرزندنتان سپری کنید، وقت بیشتری را برای ورزش و سلامت بدن خودتان صرف کنید یا در کنار دوستان یک مسابقه جذاب فوتبال را ببینید. شما با این خرید فقط در وقت خودتان صرفه جویی نکرده اید، بلکه کمک کردید ترافیک و آلودگی شهر ما کمتر باشد.   

آسانترین راه برای خرید اینترنتی محصولات سوپرم

ارکتی

چرا خرید از اکالا؟

سوپرمارکت اینترنتی اُکالا، تجربه خرید آنلاین به ‌یادماندنی برای شما است. شما می‌توانید تمام محصولات و نیازهای روزانه خود را از انواع خواروبار تا همه نوع محصولات سوپرمارکتی، ازجمله انواع مواد غذایی، نوشیدنی و  دم‌نوش‌ها، محصولات بهداشتی زیبایی، انواع ابزار و ملزومات را با تخفیف مناسب در فروشگاه اینترنتی اُکالا تهیه کنید.

اُکالا، با استفاده از روش‌های پرداخت آسان، ویترین عالی و طرح‌های تخفیفی بی‌نظیر در وب‌سایت، امکان خرید با قیمت و تخفیف مناسب را برای همه مشتریان عزیز به وجود آورده است.

شما می توانید با خرید از اُکالا، علاوه بر استفاده از تخفیفات افق کوروش، از ارسال رایگان سفارش های بالاتر از 50 هزار تومان، بهره مند شوید.

علاوه بر همه این موارد، تمام محصولات ارائه‌ شده در فروشگاه اینترنتی اکالا دارای مجوز و استانداردهای لازم از وزارت بهداشت و مراجع مربوطه بوده و تاریخ‌ مصرف هر کالای ارسالی به ‌صورت مجزا کنترل می‌شود، اما با این وجود  اُکالا تضمین می کند تا 72 ساعت پس از خرید، در صورت عدم رضایت از کالای خریداری شده، آن کالا را مرجوع کند.

ما در سوپرمارکت اینترنتی اُکالا تنها دنبال فروش بیشتر اجناس و یا جذب مشتری با ارائه چند تخفیف نیستیم. ما به خودمان به چشم یک فروشنده نگاه نمی کنیم و شما را هم صرفا یک خریدار کالا نمی دانیم.

ما سعی کرده ایم که مشاور و همراه مناسبی باشیم برای هدایت شما به سمت آن چه که می خواهید و آن چه که استحقاق آن را دارید. از این رو در یک سال گذشته تلاش کرده ایم که این ارتباط هیچ وقت شکل فروشنده و مشتری نداشته باشد، بلکه نوعی ارتباط دوستانه و صمیمی باشد.

آسانترین راه برای خرید اینترنتی محصولات سوپرم

ارکتی

در این راستا، هر روز در حال بررسی ایده های جدید، ارزیابی فرآیندها و بالا بردن کیفیت محصولات خود هستیم تا بهترین کیفیت و بهترین بازدهی را برای خریداران فراهم کنیم. بر همین اساس مرکز امور مشتریان اُکالا همواره و در هر زمان و ساعتی پاسخگوی سوالات و دریافت ایده های شما همراهان گرامی می باشد.

مطمئنا انتخاب اُکالا به عنوان برند محبوب مصرف کنندگان در سال 1397، نشان از موفقیت ما در جلب رضایت شما و تحقق بخشی از این اهداف است. موفقیتی که برای تحقق آن اقدامات بسیاری انجام شده و جهت تداوم آن، تلاش روزافزونی را به کار گرفته ایم. در اُکالا منتظر شما هستیم.

 

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : محصولات,سوپرمارکتی,آسان ترین راه برای خرید اینترنتی محصولات سوپرمارکتی, نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 7 آذر 1397 ساعت: 8:28

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات به پایان رسید

  • بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات به پایان رسید

    خبرگزاری مهر: احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار از اتمام بررسی طرح برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی – شهرستانی در کمیسیون شوراها و سیاست داخلی خبر داد.

    نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: این طرح به اداره قوانین ارسال شده است و بعد از بررسی در اداره قوانین به صحن مجلس ارسال خواهد شد.

    عضو کمیسیون شوراها اظهار داشت: در صورت تایید نهایی این طرح در مجلس، نامزدهای انتخاباتی مجلس در شهرستانها ثبت نام کرده و باید نسبتی از آرا را در شهرستانها بدست بیاورند و پس از آن هر نماینده ای که در استان رای بیشتری داشت، انتخاب می‌شود.

    بیگی اظهار داشت: لایحه جامع انتخابات نیز در هیئت دولت در حال بررسی است که احتمالا همزمان با ارائه طرح اصلاح قانون انتخابات، به مجلس ارسال خواهد شد.

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : بررسی,طرح,اصلاح,قانون,انتخابات,به,پایان,رسید, نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 6 آذر 1397 ساعت: 22:57

تخفیف 55 درصدی کالاهای اساسی خانوار برای اولین بار در ایران

تخفیف اُکالا، سوپرمارکت اینترنتی افق کوروش قصد دارد برای اولین بار در ایران جمعه سیاه (تخفیفات شگفت انگیز) کالاهای اساسی را برگزار کند. اُکالا تخفیفات ویژه ای را برای کالاهای مصرفی و روزانه مردم مثل حبوبات، چای، مرغ و ... در نظر گرفته است.

 

اُکالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با توجه به فشار اقتصادی که اقشار ضعیف جامعه با آن روبرواند، در اقدامی متمایز و نوآورانه، برای جمعه سیاه تخفیفاتی تا 55% را در گروه کالاهای اساسی مردم در نظر گرفته است که کاربران می توانند بسیاری از کالاهای مصرفی خود را به نصف قیمت از اُکالا تهیه کنند.

 

تخفیف 55 درصدی کالاهای اساسی خانوار برای اولین بار در ایران

تخفیف 55 درصدی کالاهای اساسی خانوار برای اولین بار 

در ایران

 

  کالاهایی که توسط اکثر فروشگاه های داخلی و خارجی در جمعه سیاه با تخفیف عرضه خواهند شد، در دسته کالاهای لوکس قرار می گیرند یا جزو کالاهایی اند که روی جلد، قیمت ندارند. مسئله دیگر این است که اکثر فروشگاه ها، کالاهایی را با تخفیف عرضه می کنند که قدیمی یا در انبارشان اضافی است. اما اکثر اقلام موجود در سوپرمارکت آنلاین اُکالا جزو کالاهای مصرفی و روزمره ی مردم محسوب می شوند، مانند انواع روغن، لبنیات، چای و غیره. سوپرمارکت اینترنتی اُکالا از ابتدای فعالیتش تمام تلاش خود را برای تهیه کالاهای با تاریخ روز و از برند های خوش نام موجود در بازار ( فامیلا، اکتیو و ... ) به کار گرفته است.

 

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اغلب افراد به دلیل عدم آشنایی با حجم فروش در جمعه سیاه، معمولا در این روز با مشکلاتی مواجه شده و حتی ممکن است حراج های فوق العاده ای را از دست دهند. شما نیز به منظور برخورداری از تخفیفات ویژه اُکالا در جمعه سیاه بهتر است قبل از شروع حراجی اقدامات زیر را انجام دهید:

 • حتما ثبت نام خود در فروشگاه اینترنتی اُکالا را انجام دهید

 • در مورد کالاهایی که قصد خرید آن ها را دارید، از قبل تحقیق کرده و رنگ، برند و سایر ویژگی های مورد نظر خود را انتخاب کنید

 • در اینستاگرام اُکالا عضو شوید تا از زمان دقیق شروع حراجی و کالاهای دارای تخفیف آگاه شویدحراج اُکالا در روز پنجشنبه، یک آذر شروع شده و تا پایان روز شنبه سوم آذر ادامه خواهد داشت. در جمعه سیاه می توانید کالا های مورد نیاز خود را با تخفیفاتی تا سقف 55% از فروشگاه اینترنتی اُکالا تهیه کنید.

 اُکالا برای تمامی کالاهای اساسی (مواد غذایی، نوشیدنی ها، خواربار، بهداشت فردی و خانگی و...) تخفیفات بسیار جذابی را در نظر گرفته است. پیش بینی می شود با توجه به استقبال فوق العاده مردم از حراج اُکالا در جمعه سیاه، کالاهایی که تخفیف خورده اند در لحظات اولیه حراج ناموجود شوند. به همین منظور، شما می توانید با مراجعه به صفحه جمعه سیاه در سایت سوپرمارکت آنلاین اُکالا و وارد کردن شماره تماس خود، سریع تر از همه از زمان شروع حراج بزرگ اُکالا مطلع شوید.

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : فروشگاه,اینترنتی,کوروش,تخفیف,55,درصدی,فروشگاه کورش ,سوپر مارکت اینترنتی کوروش , خرید اینترنتی , نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 221 تاريخ : سه شنبه 6 آذر 1397 ساعت: 20:19

تولد بزرگسالان : چرا که نه!

انگار تب به اشتراک گذاري تمامي اتفاقات ريز و درشت زندگي مان در شبکه هاي اجتماعي، در حال تغيير سبک زندگي مان است. در خيلي از موارد اين تغيير سبک پيامدهاي منفي به همراه داشته است، که در رابطه با آنها شايد گوش همه ي ما پر باشد. اما يکي از اين تغييرات؛ که من به شخصه آن را بسيار دوست دارم، توجه بيشتر از هميشه بزرگسالان به مناسبت ها و جشن ها است، شايد به خاطر ساده ترين دليلي که حتي فکرش را هم نمي کنيم. چرا فکر نمي کنيم آنها هم دلشان مي خواهد مانند جوان ها يا پسرها و دخترها، جشن تولد هيجان انگيز خود را داشته باشند و تصاوير آنرا با دوستان و فاميل به اشتراک بگذارند. تا اينجاي کار همه چيز خوب است، اما توجه به چند نکته خيلي مهم است. بايد تم ميهماني بزرگسالان يا تم تولد بزرگسالان را بدانيم. ( چون در خيلي از مواقع تدارک ميهماني با جوانترها است! ) حواسمان باشد بزرگسالان دوست دارند، عکسهاي جشن تولد خود را به اشتراک بگذارند؛ اما چه عکس هائي!؟! در ادامه مي خواهيم در چند گام ساده و تجربي به شما بگوئيم؛ چگونه براي والدين خود يا بزرگسالان يک جشن تولد عالي و با تم مناسب برگزار کنيد.

 

گام اول : اگر قصد سوپرايز نداريد، با آنها هماهنگ باشيد.

بزرگسالان بر خلاف جوان ها شايد ديگر حوصله ي هيجان خيلي زياد و بيش از حد را نداشته باشند. در کنار اين آنها بسيار بيشتر از ما علاقه مند هستند تا، همه چيز بر روي برنامه و دقيق باشد. پس براي خوشحال کردن آنها تنها برگزاري يک تولد سوپرايز يا هيجان انگيز کافي نيست. به آنها اين اجازه را بدهيد در جريان دعوت از ميهمانان، تهيه کيک تولد، فينگرفود يا ساير خوراکي ها و از همه مهمتر تم ميهماني باشند.

 

گام دوم : انتخاب هديه

اين بخش واقعا مهمترين بخش هر ميهماني تولد است. نگذاريد تصاوير آنها در شب جشن تولدشان و در پاي ميز هدايا افسرده و بي تفاوت به نظر بيايد. خريد هديه تولد بيش از هر چيز، نشان از توجه شما به صاحب تولد دارد. پس بهترين کار اين است که در انتخاب هديه تولد مانند آنها فکر کنيد. ضمنا اين را هم به ياد داشته باشيد، کيک تولدي که براي آنها ميخريد، بايد در راستاي تم تولد آنها باشد.

گام سوم : خلاقيت کنترل شده!

خُب ... بازگرديم به اصلي ترين موضوع اين مقاله، يعني " انتخاب تم تولد بزرگسالان مناسب" . راه هاي زيادي براي انتخاب يک تم تولد وجود دارد. اما انتخاب آن کاملا تحت تاثير شخص صاحب تولد و فضاي برگزاري آن است. شما مي توانيد با مشاوره گرفتن از کارشناساني که تخصصشان در زمينه برگزاري جشن تولد است، کمي از سردرگمي هاي خود جهت انتخاب تم و تزئين خانه براي جشن تولد بکاهيد. سعي کنيد ميهمان ها را هم از تم تولدتان آگاه سازيد تا در نهايت يک ميهماني شيک و يکپارچه داشته باشيد. اگر به شما اعتماد کرده اند و تمامي کارهاي برگزاري جشن تولد را به شما سپرده اند لطفا فراموش نکنيد : همه چيز را يادداشت کنيد. حتما چند ساعت قبل از شروع ميهماني تولد، تمام ليست خود را چک کنيد. آيا هديه تولد آماده و کادو شده است؟ آيا کيک در ساعت مقرر مي رسد يا اينکه از قبل تهيه شده و در يخچال است؟ خوراکي ها، فينگرفود و ميز بار چيزي کم ندارد؟ آيا با توجه به تعداد ميهمانان خود، تدارک کافي را ديده ايد؟ ... و چند سوال مشابه ديگر براي برگزاري يک تولد لذت بخش ...

 گام چهارم : توجه کنيد و عشق بورزيد

هيچ چيزي براي ما لذت بخش تر از مورد توجه و احترام واقع شدن نيست. شايد يکي از بهترين راه ها، برگزاري يک ميهماني تولد شايسته براي عزيزانمان باشد. پس تا مي توانيم به آنها توجه کنيم و عشق بورزيم. از ميهماني هاي خود لذت ببريد.

 

 

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : تولد,بزرگسالان,چرا,که,نه!,تم تولد بزرگسالان , تولد در دفتر کار , برگزاری جشن, تولد , کیک تولد , تم تولد پسرانه, تم تولد دخترانه باربی,تم تولد دخترانه باب اسفنجی , تم تولد دخترانه لیتل پانی , تم تولد دخترانه باربی ,تم تولد دخترانه باب اسفنجی ,تم تولد دخترانه لیتل پانی, نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 207 تاريخ : يکشنبه 4 آذر 1397 ساعت: 21:16

تنها به دلیل اینکه مردم زیادی از سوپرمارکت اینترنتی اکالا  خرید نمی کنند به این معنی نیست که آن ها نمی خواهند. در واقع بسیاری از آن ها به صرفه جویی در وقت، بسیار نیاز دارند اما به فروشگاه ها می روند، ساعت های زیادی را راهروهای فروشگاه ها می گذراند و در صف پرداخت منتظر می مانند. در حالیکه از خریدهای راحت از یک سوپرمارکت اینترنتی خبر ندارند!
اما راحتی همه چیز نیست. یکی از سوال هایی که همیشه ذهن بازاریابان فعال در این صنعت را به خود مشغول می کند این است که چرا مصرف کننده از سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیره ای سر کوچه ی خود خرید نکند و سوپرمارکت های آنلاین را انتخاب کند؟
مصرف کنندگان حاضر نیستند که قیمت، کیفیت، سرعت و تنوع کالایی را قربانی صرفه جویی در وقت کنند. این درحالی است که یک سوپرمارکت اینترنتی به سختی می تواند همه ی ویژگی های قیمت به صرفه، کیفیت سرویس ایده آل، سرعت تحویل بالا و تنوع کالایی را همگی باهم داشته باشند. همانطور که در فروشگاه های زنجیره ای فیزیکی نیز میبینیم، استراتژی آن ها عمدتا یا همواره تخفیف با تنوع کالایی کم یا تنوع کالایی بالا با تخفیف کم و کالاهای لوکس تر است. در صنعت سوپرمارکت های اینترنتی نیز معمولا یک یا تعدادی از این مزیت های رقابتی مطرح می شوند:

تخفیف بالا و قیمت مناسب
سرعت در تحویل سفارشات و کیفیت خدمات
تنوع کالایی و کیفیت آن ها
هزینه های عملیاتی
نقاط تحت پوشش

بنابراین مزیت رقابتی برجسته در این صنعت حرف اول را می زند و هر سوپرمارکت اینترنتی که بتواند تعداد بیشتری از مزیت های بالا را کسب کند، احتمال موفقیت بیشتری را نیز خواهد داشت. بنابر مصاحبه هایی که با مشتریان سوپرمارکت های آنلاین مختلف داشته ایم درصد زیادی از آن ها درصورتیکه یک سوپرمارکت اینترنتی در مزیت رقابتی خود، عملکرد خوبی نداشته باشد، بلافاصله سوپرمارکت آنلاین دیگری را انتخاب می کنند که این موضوع، کار سخت سوپرمارکت های آنلاین را در رقابت با دیگر رقبا بیان می کند.
اما در این میان راحتی خرید، ارزش پیشنهادی اصلی همه ی سوپرمارکت های آنلاین است. بنابراین هر عاملی که باعث عدم راحتی مشتری در خرید شود، گارانتی از دست دادن مشتری برای همیشه است! سرعت پایین وب سایت، رابط کاربری ضعیف، عکس نامناسب و اطلاعات ناکافی محصولات از این دسته عوامل است.

 

 

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : سوپرمارکت,اینترنتی,اکالا,سوپرمارکت اینترنتی اکالا, سوپرمارکت های آنلاین , فروشگاه های زنجیره ای , فروشگاه کوروش , نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 4 آذر 1397 ساعت: 11:52

? دليل شکست اغلب کسب و کار هاي اينترنتي

از مشکلات که ممکن است در آينده برايشان پيش بيايد هيچ اطلاعي ندارند.
اغلب افراد مطمئن هستند در کسب و کار شان موفق خواهند شد به همين خاطر ديگر به فکر پيشرفت و افزايش خلاقيت در کسب و کار شان نيستند.
بدون مطمئن شدن از کارايي خدمات و محصولاتشان آنها را بفروش مي رسانند و بعد از مدتي متوجه نارضايتي مشتريان شان مي شوند.
بدون هدف گذاري و داشتن برنامه کسب و کارشان را شروع مي کنند که تقريبا مشخص است که اين کسب و کار به نتيجه خوبي نمي رسد.


اين ها فقط بخشي از مطالب لوکساور است! اطلاعات بيشتري در انتظار شماست …

?±?§U? ?§U??¯?§?²U? ?©?³?¨ U? ?©?§?± ?§U?U????±U???U?

چطور بدون تبليغات و صرف هزينه زياد، محصولات و خدماتتان را به صورت ويروسي معروف کنيد
چطور تيم قدرتمندي بسازيد تا بهره وري تان چندين برابر شود
چطور برنامه ريزي يک ساله کسب و کارمان را انجام دهيم تا نتيجه بسيار عالي بگيريم
چطور برندمان را در بين مشتريان جايگاه سازي کنيم
چطور با استفاده از ايميل مارکتينگ بدون افزايش بازديد روزانه، فروشتان را ? يا ? برابر کنيد
چطور سيستم اشتراک خودکار بسازيم تا درآمدمان به طور خودکار افزايش پيدا کند
چطور با استفاده از فنون مذاکره سريعتر بتوانيم توجه مشتريان را به خودمان جلب کرده و آنها را قانع کنيم
چطور بتوانيم به افراد سرمايه دار دسترسي پيدا کرده و محصولاتمان را معرفي کرده و اعتماد آنها را جلب کنيم
چطور با طراحي ظاهر و چيدمان سايت، فروشمان را افزايش دهيم
چطور مي توانيم با ساخت سيستم همکاري در فروش ، راه ? ساله کسب و کارمان را در ? سال برويم
چطور کار هاي گرافيکي مان را طراحي کنيم تا بيشترين تاثير را روي مخاطبين داشته باشد
چطور بتوانيم برند سازي شخصي خودمان را افزايش داده و محبوبيت بيشتري نسبت به رقبا کسب کنيم
چگونه سيستم فروشمان را طراحي کنيم تا فروشمان هميشه رشد جهشي داشته باشد
چطور در کمتر از ? ماه صفحه اول گوگل را تصاحب کنيم حتي اگر تازه سايتمان را راه اندازي کرده باشيم
چطور با برنامه ريزي و مديريت زمان به موفقيت هاي بيشتري دست پيدا کنيم
چطور خيلي سريع تر از مردم عادي به جايگاه شماره يک در حوزه تخصصي خودمان برسيم
چطور باور هاي محدود کننده تان را کشف کرده و آنها را نابود کنيد

 

شرايط و نحوه عضويت در لوکساور

لوکساور سيستمي است براي کمک به افراد مصم و قصد ما استفاده همه مردم از آن نيست و تنها به افرادي حق عضويت خواهيم داد که موفقيت آنها را 100 %  تضمين کنيم .

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : کسب,و,کار,اینترنتی,کسب و کار اینترنتی ,لوکساور , آموزش تبلیغ نویسی, نویسنده : سامان askpaperm5 بازدید : 204 تاريخ : جمعه 2 آذر 1397 ساعت: 10:20

خبرنامه